Akumulatory są tworzone w technice AGM VRLA i w głównej mierze dedykowane m.in.: do użycia w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych oraz z przetwornicami napięcia.
Akumulatory żelowe charakteryzują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wyprodukowanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są pomiędzy ołowianymi płytkami wewnątrz zasobnika energii w akumulatorze.
uzupełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie automatycznego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w chwili wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia wewnątrz akumulatora, wywołując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, uniemożliwiając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji z zasady dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora.
obudowa akumulatora wytwarzana jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR typu DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, by mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie cykl ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego standardowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle mają gęstszy materiał aktywny niż płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki czemu są wytrzymalsze na obciążenia wywoływane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej albo objętości.
użycie: