Kryzys stanowi zagrożenie dla firm, ale może także być katalizatorem przemian gospodarczych – stymulować powstawanie nowych, tańszych dla klientów lub bardziej wydajnych technologii i produktów, otwierać szanse przed nowoczesnymi rozwiązaniami. Z badań przeprowadzonych poprzez zespół autorów wynika,stanowcza grupa przedsiębiorstw jest w stanie aktywnie przeciwdziałać negatywnym tendencjom. Firmy te nie tylko redukują koszty,w dodatku wprowadzają świeże techniki zarządzania, a także postępowe produkty. Przedmiotem rozważań zawartych w książce są nie tylko mechanizmy kryzysu,z reguły formy radzenia sobie z nim.
„pokaźnym walorem pracy jest to, iż ma ona charakter spójnej merytorycznie monografii, zawierającej zarówno treści teoretyczne, jak dodatkowo, a nawet przeważnie, wyniki przeprowadzonych poprzez zespół badań empirycznych. (...) Badania teoretyczne oparte są na bogatej literaturze naukowej, zarówno krajowej, jak i zagranicznej.”
Z recenzji prof. Dr. Hab. Andrzeja Pruska