• Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788301219697
  • Autor: Marcin Lis
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN

Zarządzanie relacjami to ważny komponent dialogu uczelni wyższych w Polsce z grupą interesariuszy instytucjonalnych jaką są przedsiębiorstwa. Stanowi ono „twórcze" rozszerzenie teorii zarządzania (w tym marketingu) polegające na kształtowaniu długookresowych relacji przez tworzenie związków emocjonalnych w oparciu o oferowaną wartość.

Kształtowanie bazującej na wartości relacji na linii nauka – biznes nie jest jednak proste. Jest to bowiem wymagający bieżących korekt i modyfikacji złożony proces, uzależniony jednocześnie od aktualnej pozycji i wizerunku uczelni wyższej w jej otoczeniu, jak i zmian związanych z dokonującą się transformacją cyfrową.

Oznacza to, że uczelnie chcące sprawnie nawiązywać i wzmacniać więzi z interesariuszami instytucjonalnymi (przedsiębiorstwami) powinny stale dostosowywać swoje struktury i instrumenty (w tym na dodatek rozwiązania z obszaru postępowych technice) do wymagań stawianych przez zmieniający się układ sił na dynamicznym rynku usług szkolnictwa wyższego.

bardzo {pomocn|przydatn)e w tych działaniach będzie procesowe, systemowe podejście do kształtowania relacji. Podejście takie zaprezentowane i szczegółowo omówione zostanie w niniejszej książce.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki