Metoda zautomatyzowanego rachowania oparta na układzie liczb na palcach powstała w wyniku obserwacji i doświadczeń pedagogicznych skatalogowanych w ciągu wieloletniej pracy dydaktycznej z uczniami przez autorkę tej książki.
Adresowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym (kl. I–III), a także do uczniów mających unikalne trudności w uczeniu się matematyki. Głównym celem, jaki postawiła sobie autorka, było opracowanie takiej metody, która nie tylko minimalizuje trudności wynikające z programu nauczania, lecz także rozbudza zainteresowanie, a także chęć do uczenia się matematyki przez wszystkie dzieci, mimo iż nie jest to przedmiot ogólnie renomowany poprzez uczniów.
Cel został osiągnięty. Metoda cieszy się sporym zainteresowaniem i zachwytm ze strony nauczycieli i rodziców. Za całokształt pracy pedagogicznej, a także działalność twórczą autorka książki była doceniana i wielokrotnie wyróżniana.
Szczególnym wyróżnieniem było wręczenie jej Medalu Komisji Edukacji Narodowej.