Pierwsza na świecie monografia na temat pieśni na głos i fortepian Franza Liszta, przedstawia jego główną ideę artystyczną: łączenie muzyki i poezji. Autorka przeprowadziła wnikliwe badania źródłowe i z pasją dąży do wyjaśnienia tajemnic ukrytych w słowno-muzycznej materii utworów Liszta. Dokonuje pogłębionej analizy jego dzieł i starannie sytuuje twórczość artysty w kontekście europejskiej XIX-wiecznej tradycji gatunku. Książkę dopełnia aktualny katalog pieśni, oryginalne teksty pieśni, kalendarium życia artysty i szczegółowe indeksy. Adresatami niniejszej pracy są wszyscy, którzy interesują się dzisiejszą humanistyką, nad wyraz interakcjami zachodzącymi między literaturą i muzyką w ich najszczególniej naturalnym połączeniu, jakim jest pieśń. Liryka wokalna XIX wieku to obszar niebanalny dla wielu dziedzin naukowych - muzykologii, literaturoznawstwa, stanowczo komparatystyki intersemiotycznej czy kulturoznawstwa zainteresowanego pieśnią oraz przenikaniem idei między sztukami. Książka ta może stanowić niebanalną lekturę dla osób zajmujących się zawodowo i z pasji wzajemnym oświetlaniem się sztuk, które było szczególnie bliskie XIX-wiecznej estetyce i Lisztowi. Inne publikacja z tej kolekcji: Muzyka fortepianowa Franza Liszta z lat 1835-1855 w kontekście idei correspondance des arts