Tytuł Wizualny PR Podtytuł Siła obrazów w komunikacji organizacji Autor Alicja Waszkiewicz-Raviv Język polski Wydawnictwo Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego ISBN 978-83-235-4820-1 Rok wydania 2021 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 230 Format pdf Spis treści WPROWADZENIE 7 STRUKTURA KSIĄŻKI 12 OBRAZY DLA PR-OWCA 17 CZĘŚĆ I 1. PR W KŁĄCZU TEORII WIZUALNYCH 24 2. ZWROT WIZUALNY W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 28 3. Zastosowanie WIZUALNEJ PERSPEKTYWY W NAUKACH O ORGANIZACJI – PIĘĆ PODEJŚĆ NAUKOWYCH 32 4. NAUKI O MEDIACH I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ A VPR 37 5. DEFINIOWANIE KOMUNIKACJI WIZUALNEJ A PERSPEKTYWA PR 43 6. WIZUALNA KULTURA MEDIALNA KONWENCJĄ DLA ODBIORU PRZEKAZÓW PR 47 6.1. Atrybuty typowe „wizualnego zdarzenia" 49 6.2. Doznaniowy odbiór „zdarzeń wizualnych" 54 7. PR W PARADYGMACIE SPOŁECZNO-KULTUROWYM JAKO RAMA TEORETYCZNA DLA VPR 58 7.1. Autorskie badanie środowiska public relations 62 7.2. Defi nicja wizualnego public relations 67 CZĘŚĆ II 1. AFORDANCJE PRZEKAZÓW VPR 70 2. PSYCHOLOGIA PERCEPCJI W VPR 71 3. KOGNITYWISTYKA W ROZUMIENIU POZNANIA PRZEKAZÓW VPR 78 4. SEMIOTYKA WIZUALNA I SEMIOTYKA SPOŁECZNA (SOCJOSEMIOTYKA) DLA WYJAŚNIENIA ZNACZEŃ GENEROWANYCH przez VPR 88 4.1. Semiotyka wizualna w praktyce PR. Kampania LinkedIn w Arabii Saudyjskiej 90 4.2. Model socjosemiotyczny Gunthera Kressa i Theo van Leeuwena w praktyce analitycznej spotu 94 5. STUDIUM PRZYPADKU: KOMUNIKACJA WIZUALNA MUZEUM POLSKIEJ WÓDKI 98 5.1. Wizyta w Muzeum Polskiej Wódki 101 5.2. Świat zmysłów publiczności muzeum organizacji 104 CZĘŚĆ III 1. OBSZARY REFLEKSJI NAD VPR 110 2. INFORMOWANIE przy pomocy OBRAZÓW W PUBLIC RELATIONS 114 3. WIZUALIZACJA danych, INFOGRAFIKA I INFORMOTION W VPR 121 3.1. Infovis i informotion jako typy wizualizacji danych 125 3.2. Infografi ki a infografi czne plakaty w public relations 129 CZĘŚĆ IV 1. PERSWAZYJNY ASPEKT WIZUALNEGO PUBLIC RELATIONS 138 1.1. Perswazyjne właściwości priorytetowe obrazu 142 1.2. Szablon do oceny perswazyjnego aspektu komunikacji organizacji zaimplementowany do fotografi i korporacyjnej 146 2. FILM PROMOCYJNY. PRÓBA TYPOLOGII WIZUALNYCH ZJAWISK PARAFILMOWYCH W KOMUNIKACJI ORGANIZACJI 154 2.1. Formuła POE a współczesne promocyjne przekazy fi lmowe 156 2.2. Treści filmów promocyjnych 158 2.3. Zastosowanie filmu promocyjnego 162 2.4. Promocyjne przekazy filmowe – próba typologii gatunków 164 CZĘŚĆ V 1. ESTETYZACJA PRZEKAZÓW PUBLIC RELATIONS 172 2. CHARAKTERYSTYKA REFLEKSJI ESTETYCZNEJ W ORGANIZACJI 175 2.1. Estetyczne 4P praktyków wizualnej komunikacji organizacji 178 2.2. Wybrane estetyki organizacji w zestawieniu z modelami PR 183 3. STUDIUM PRZYPADKU: ESTETYKA DISNEYA NA POLSKIM EVENCIE 186 3.1. Narzędzia VPR w służbie retoryki wizualnej Disneya 190 3.2. Znaczenia generowane przez estetykę Disneya w czasie wydarzenia specjalnego 196 ZAKOŃCZENIE 201 NOTA BIBLIOGRAFICZNA 206 BIBLIOGRAFIA 207 SPIS ILUSTRACJI 223 STRESZCZENIE KSIĄŻKI W JĘZYKU ANGIELSKIM 225 PODZIĘKOWANIA 228