MAGNAT Creative Nasycony Szmaragd CR36 2,5L
MAGNAT CREATIVE to farba hybrydowa, łącząca ze sobą dwie atrybuty: oporność na płynne zabrudzenia (hydrofobowość) i odporność na tłuszcze (oleofobowość). Farba dedykowana jest do dekoratywnoochronnego malowania ścian i sufitów z zapraw cementowych, cementowowapiennych, gipsowych, cegły, płyt gipsowokartonowych, drewnianych, drewnopochodnych i tapet, dodatkowo tych z włókna szklanego używanych we wnętrzu pomieszczeń.
kolory Magnat Creative:
cechy:
- Plamoodporna odpycha tłuszcze i płynne zabrudzenia
- Łatwe usuwanie plam i zabrudzeń
- niepodatna na zmywanie i szorowanie¹
- Do 35m² sprawność z opakowania 2.5l przy jednokrotnym malowaniu
- Łatwe malowanie
- perfekcyjne krycie i wydajność
- Nie chlapie w trakcie malowania
- Do 14m²/l przy jednokrotnym malowaniu
zastosowanie
Farba przeznaczona jest do ozdobno-ochronnego malowania ścian i sufitów z zapraw cementowych, cementowo-wapiennych, gipsowych, cegły,płyt gipsowo-kartonowych, drewnianych, drewnopochodnych, a także tapet, dodatkowo tych z włókna szklanego wykorzystywanych w środku pomieszczeń.
SPOSÓB użytkowanIA
Podłoże asygnowane do malowania powinno być trwałe, suche, bez kurzu i zatłuszczeń, w zależności od typu podłoża właściwie wysezonowane (tynki cementowe, cementowo‐wapienne: 4 tygodnie, tynki gipsowe: 2 tygodnie).
Powłoki farb klejowych, wapiennych, źle przyczepne do podłoża warstwy starej farby – polikwidować.
Przygotowanie podłoża
- Plamy z zacieków wodnych, nikotyny, oleju zamalować farbą Śnieżka ZACIEKI‐PLAMY.
- Podłoża luźno związane, solidnie absorpcyjne i skredowane zagruntować odpowiednim gruntem ACRYL‐PUTZ®.
- Miejsca zagrzybione, po usunięciu przyczyn ich powstawania, zabezpieczyć Preparatem Grzybobójczym.
- Nierówności podłoża zaleca się wyrównać gotową masą szpachlową ACRYL‐
- PUTZ® FS20 FINISZ, spękania i ubytki uzupełnić gotową masą szpachlową ACRYL‐
- PUTZ® FX23 FLEX, ACRYL‐PUTZ® LT22 LIGHT, w przypadku większych nierówności –
- sypką masą szpachlową ACRYL‐PUTZ® ST10 START i pomalować emulsją podkładową Śnieżka GRUNT.
- staranne przygotowanie podłoża zapewnia uzyskanie najlepszego efektu końcowego
Przygotowanie wyrobu
- Farbę przed malowaniem skrupulatnie wymieszać
- w sytuacji kilku opakowań farby tego samego koloru, lecz z zróżnicowanych partii produkcyjnych wymieszać w obszerniejszym opakowaniu zbiorczym Na zagruntowane podłoże nakładać farbę nierozcieńczoną.
- Nie mieszać z innymi farbami, a także wapnem.
- Do pierwszego malowania nowych, szczególnie chłonnych podłoży dopuszczalne jest rozcieńczenie farby wodą pitną w ilości maksymalnie 10%.
Malowanie
- Farbę nakładać wałkiem (MAGNAT, naturalnym, o długości włosia 10-19 mm) lub przez natrysk hydrodynamiczny 2* warstwy w odstępach 24 h.
- Nanosić precyzyjnie i równomiernie – taką samą ilość farby na jednostkową powierzchnię ściany lub sufitu. Ostatnie pociągnięcia (wałkiem) prowadzić w jednym kierunku.
- Efekt końcowy należy oceniać po całkowitym wyschnięciu 2. Warstwy farby.
- Prace malarskie wykonywać w temperaturze podłoża i otoczenia od +10ºC do +30ºC.
- Tapety z włókna szklanego malować bezpośrednio farbą lub wykorzystać się do innych zaleceń ich producenta. Po zakończeniu prac malarskich narzędzia umyć wodą.
- Narzędzia myć wodą. Ze względu na ochronę środowiska nie należy wylewać resztek farby do kanalizacji i nie wyrzucać z odpadami gospodarczymi.
Uwagi i odniesienia
- Ze względu na hydrofobowe i oleofobowe parametry towaru, powierzchnia farby w opakowaniu może być niejednolita (niejednorodna). Nie stanowi to wady towaru i nie wpływa na jego jakość.
- Zalecamy wymieszanie farby przed rozpoczęciem malowania.
- Pełne własności opornościowe na zmywanie na mokro powłoka uzyskuje po 28 dniach od zakończenia prac malarskich.
- Ewentualne zabrudzenia zlikwidować miękką gąbką i wodą z dodatkiem płynu do mycia naczyń w czasie nie dłuższym aniżeli 15 minut.
likwidowanie zabrudzeń: płynnych, tłustych, a także stałych:
- polikwidować delikatnie stałe zabrudzenia i maziste;
- na mokrą gąbkę nałożyć detergent rodzaju płyn do mycia naczyń lub inne środki bezpieczne dla skóry(wyszczególnione przez producenta środka), zrobić pianę;
- zmywać lekko bez wykorzystania nadmiernej siły, aż do momentu usunięcia zabrudzenia. W przypadku detergentów o intensywnej barwie precyzyjniej przemyć podłoże wodą w celu uniknięcia przebarwienia;
- następnie przemyć powierzchnię czysta wodą;
- czyszczone miejsce wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym; pozostawić do pełnego wyschnięcia;
- likwidowanie zabrudzeń lub czyszczenie podłoża sama wodą może pozostawić ślady "kamienia" ze względu na
- jakość wody istotnie widocznych na kolorach o intensywnej barwie;
- w sytuacji usuwania zabrudzeń na podłożu zaleca się przemycie całej powierzchni(ściany) celem jej ujednolicenia(dotyczy powierzchni wyjątkowo zakurzonych). Plamoodporność potwierdzona na plamach z: koncentratu z buraków, majonezu, masła, oliwy z oliwek, napoju coli, soku pomarańczowego. Ze względu na zasobność potencjalnych zabrudzeń produktami najróżniejszych producentów, jak jeszcze specyfikę malowanego podłoża mogą występować plamy, które z powierzchni będą skomplikowane do usunięcia.
Magnat Creative to farba hybrydowa, łącząca ze sobą dwie właściwości: odporność na płynne zabrudzenia(hydrofobowość) i odporność na tłuszcze (oleofobowość).
Efekt hydrofobowy widoczny tylko na kompletnie suchych powłokach. Przy wielokrotnym zmywaniu lub szorowaniu tej samej powierzchni z zastosowaniem detergentów efekt hydrofobowy może zanikać.
- w sytuacji malowania natryskiem hydrodynamicznym należy stosować maski, okulary i ubranie ochronną.
- Oszacuj konieczną ilość farby, aby ograniczyć jej straty.
- Odzyskuj niewykorzystaną farbę w celu jej ponownego użycia.
- Ponowne wykorzystanie farby może efektywnie obniżyć wpływ, jaki artykuł wywiera na środowisko w ciągu swego procesu życia.
- Zaleca się usunięcie taśmy malarskiej zaraz po wykonaniu wymalowania.
- * w przypadku niektórych barw może wystąpić konieczność wymalowani kolejnych warstw.
OKRES PRZYDATNOŚCI:
48 miesięcy od daty produkcji
OPAKOWANIA:
2,5L, 5L, 10L
wydajnOŚĆ:
do 14 m²/L przy jednokrotnym malowaniu. Produktywność użyteczna uzależniona jest od wielu czynników, takich jak: rodzaj podłoża, jego absorpcyjność, faktura, odcień oraz typ użytego narzędzia i metoda aplikacji.
KOLORYSTYKA:
56 gotowych barw