Gra Pagan: Za palisadą
Od samego początku kolonia boryka się z trudnościami. Nawet bez wpływu Wiedźm, próba osiedlenia nowych obszarów okazała się wyjątkowo nieprzystępna. Niemniej jednak, kolonia musi podjąć wysiłek okiełznania dzikich terenów za obroną palisady. Tamtejsze zasoby są kluczem do przetrwania. Pomimo że okoliczne bagna obfitują w dziką zwierzynę i są bogate w bezkompromisowce, otacza je nieustająca mgła. Wszelkie próby poprawy rolnictwa zakończyły się niepowodzeniem. Zwierzęta stawały się słabe, mleko się psuło, a jaja miały zielonkawe zabarwienie.
Czy pojawienie się Wiedźmy w tej społeczności było jedynie objawem większego, nadprzyrodzonego zjawiska? Czy osiągalne jest oczyszczenie okolicy i przekształcenie jej w rozwijającą się kolonię?
Dodatek Za palisadą wprowadza do gry Pagan dwie nowe mechaniki: mrok i oczyszczenie. Mrok to nowy zasób, który dobrze działa na Wiedźmę, symbolizując jej związek z tą krainą. Można go zneutralizować przy optymalnej ilości pracy i energii, a całkowite oczyszczenie karty z mroku przyniesie korzyści Łowcy.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra!
Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Pagan: Tajemnica Roanoke.