• Producent: Portal Games
  • Kategoria: Gry dla dzieci

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii,produkować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny zezwala na wykorzystanie skatalogowanej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

Barrage to gra nieszablonowa - ma zaskakującą, rewelacyjnie zaprojektowaną mechanikę, stanowczo silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą potężnie zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, i przepiękną szatę graficzną i ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy prezentującej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne, a także pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.

Woda to najcenniejszy minimalistyczniec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować tworząc tamy, które ją gromadzą w zbiornikach, a także przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ liczba wody zatrzymanej poprzez tamę (uzależniona od podaży wody i wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.

W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej albo swoich planszetkach.

  • Akcja budowy zezwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) i właściwy kafel technice na swym kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.
  • Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co kreuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia oczekiwania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.
  • Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.
  • W banku gracze pozyskują świeże kredyty na finansowanie inwestycji.
  • Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych urządzeń i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
  • U dostawcy sprzętów można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym świeże kafle innowacyjnej technice (do wykorzystania na kole budowy).
  • W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.

dobór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest przystępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.

Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, w trakcie którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją użyć do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych nowoczesnych technologii.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry dla dzieci