Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii,produkować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny zezwala na wykorzystanie skatalogowanej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.
Barrage to gra nieszablonowa - ma zaskakującą, rewelacyjnie zaprojektowaną mechanikę, stanowczo silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą potężnie zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, i przepiękną szatę graficzną i ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.
Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy prezentującej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne, a także pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.
Woda to najcenniejszy minimalistyczniec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować tworząc tamy, które ją gromadzą w zbiornikach, a także przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ liczba wody zatrzymanej poprzez tamę (uzależniona od podaży wody i wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.
W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej albo swoich planszetkach.
dobór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest przystępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.
Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, w trakcie którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją użyć do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych nowoczesnych technologii.