• Producent: Portal Games
  • Kategoria: Gry dla dzieci

Gra Czerwona Katedra

Czerwona Katedra to kompaktowa gra euro średniej ciężkości, wykorzystująca niemało mechanik, takich jak worker placement, area control czy mechanikę rondla. Robotnicy są tutaj symbolizowani poprzez przemieszczające się kości, co bez dwóch zdań przypadnie do gustu wszystkim fanom takich gier jak Tekhenu czy Teotihuacan. Akcja Czerwonej Katedry przenosi nas do XVI wiecznej Moskwy, gdzie car Iwan Groźny zleca swoim robotnikom budowę monumentalnej świątyni. Reprezentując warsztaty rzemieślnicze, gracze będą pozyskiwać ascetycznce i skupiać się na pojedynczych fragmentach katedry, starając się je ukończyć przed swymi przeciwnikami. Pudełko gry, przy swoim niewielkim wymiarze, zawiera ogromną liczbę szczegółowo wykonanych części, takich jak plastikowe i drewniane zasoby, karty, monety czy planszę Rynku, zdobioną motywami starych rosyjskich baśni. Czerwona Katedra demonstruje najróżniejsze plansze rozgrywki w zależności od liczby graczy, oferując równocześnie rozbudowany typ solo.

Wola cara
Rozkaz został wydany. W Moskwie ma powstać monumentalna katedra, przyćmiewająca wspaniałością cały świat. Rzesze robotników ruszają do pracy, chcąc zaimponować swemu władcy. Tylko nieliczna grupa zostanie doceniona przez cara. Pozostali robotnicy cóż, niech Bóg ma ich w swojej opiece.

Katedra
Tytułowa Katedra przedstawiona jest w grze za pomocą kart rozmieszczonych na stole. Układ kart będzie różnił się w zależności od liczby graczy, a także wylosowanego wzoru. Jedną z przystępnych akcji gracza jest zarezerwowanie jednej z kart Katedry, kładąc na niej swój Sztandar. Od tej pory tylko ten gracz będzie mógł wybudować dany fragment, przeznaczając na to wymagane zasoby przedstawione na wybranej karcie.

Prestiż i zachwyt
Kiedy ukończymy fragment Katedry znajdujący się nad niedokończonym fragmentem innego gracza, uzyskuje on ujemne PZ. W Czerwonej Katedrze mamy dwa rodzaje punktów zwycięstwa punkty Uznania i o dużo więcej warte punkty Prestiżu. Te pierwsze będziemy zdobywać za ukończone fragmenty świątyni, te drugie za realizowanie dodatkowych zdobień, jak Krzyże, Łuki i Drzwi. Zbudowanie szóstego fragmentu Świątyni, czyli uruchomienie końca gry, także gwarantuje punkty Prestiżu.

Rynek zasobów
Plansza Rynku przedstawiona jest w formie koła podzielonego na osiem stref, a do każdej strefy przypisany jest inny zasób. Na obręczy koła znajdują się cztery kości w kolorach graczy plus jedna kość biała. Wykonując akcję Pozyskania Zasobów, gracz wybiera jedną kość i przemieszcza ją o liczbę wyznaczonych na niej oczek. Jeżeli kość jest biała albo w kolorze gracza, może on przemieścić się o jedno uzupełniające pole za każdy dopłacony Rubel. Gracz uzyskuje tyle zasobów z danego pola Rynku, ile kości się na nim znajduje.

zalety:

  • Rozbudowana gra euro z krótką kołderką, proponująca różnorodne pola gry w zależności od liczby graczy i dostępny wariant solo
  • Współgranie wielu mechanik z równocześnie prostymi zasadami i dynamiczną rozgrywką
  • Przenieś się do XVI wiecznej Rosji i pokieruj budową nieprzeciętnej kadry, walcząc o względy cara Iwana Groźnego!

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry dla dzieci