Piątka to szybka, kolorowa gra imprezowa dla 2-8 graczy. Wyszukacie tu wszystko, czego potrzeba do rozkręcenia planszówkowego wieczoru: proste zasady, konieczność przejrzenia przeciwników i ładnie wykonane, customowe kości zaprojektowane przez Silly Jellie, twórczynię grafik do Coatla. Gra składa się z dwóch rund, w czasie których każdy z was będzie musiał stworzyć skojarzenie dla każdej z pięciu par kości. Za każde takie skojarzenie otrzymacie 1 punkt, chyba że nie zostanie ono zaakceptowane przez pozostałych graczy. Ale uwaga! Jeżeli uda wam się stworzyć takie samo skojarzenie jak któryś z waszych przeciwników, otrzymacie za nie aż 2 punkty. Obszerne umysły myślą podobnie!
Znajdź skojarzenia
i stwórz połączenia! Co może pasować do drapieżnika i sawanny? Lew, gepard, a może krokodyl? Baśń i woda? Może niewielka Syrenka? A owoc i część ciała? No pewnie, że jabłko Adama! Tylko nie kombinuj zbyt potężnie! Lepiej, by ktoś inny wpadł na to samo co ty. Wtedy dostaniesz więcej punktów!
Przygotowanie
Na początku niech każdy z was weźmie jedną kartkę z notatnika i zaopatrzy się w długopis. Następnie wybierzcie po jednej Płytce Słów i jednej kości z każdego koloru, Płytki umieśćcie na środku stołu, a niewykorzystane Kości i Płytki odłóżcie do pudełka. Teraz rzućcie pięcioma kośćmi i złączycie każdą z nich do pola na Płytce, zgodnie z kolorem i symbolem. Na końcu umieśćcie klepsydrę obok Płytek Słów. Skojarzenia czas zacząć!
Przebieg gry
Obróćcie klepsydrę i do dzieła! teraz każdy z was ma 3 minuty, aby znaleźć skojarzenia dla każdej z 10 realnych kompilacji Kości. Żółta Kość znajduje się pod hasłem Woda, a Czerwona pod hasłem Baśnie i legendy. To co, może niewiele znacząca Syrenka? Jeśli wpadniecie na jakieś skojarzenie, momentalnie zapiszcie je swojej kartce Notatnika. Kiedy czas dobiegnie końca, sprawdźcie, ile otrzymaliście punktów.
Punktacja i zakończenie
Każdy z was czyta kolejno swoje 10 skojarzeń, następnie dla każdego z nich wszyscy gracze głosują: tak albo nie. Skojarzenia, które uzyskały więcej głosów na tak, zostają dopuszczone, a za każde takie gracz uzyskuje 1 punkt. I dzisiaj najlepsze: jeżeli co najmniej dwóch graczy stworzyło takie samo skojarzenie, każdy z nich uzyskuje za nie aż 2 punkty. Po odczytaniu wszelkich skojarzeń odwróćcie Płytki Słów i rozegrajcie drugą rundę skrupulatnie w taki sam sposób. Na końcu wygrywa gracz z największą liczbą punktów. Jeżeli jest remis, wygra ten z was, który będzie miał najwięcej Pasujących skojarzeń!
mocne strony: