Podwodne Miasta
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, aby zbudować miasta, sieć transportu i różnych budynków potrzebnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze integruje się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli odcień karty odpowiada kolorowi akcji, gracz uzyskuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, iż zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak pokaźna, iż gracz wybierze akcję, która może nie jest ładna, lecz ma odpowiedni kolor. Podejmowanie optymalnych wyborów tego typu jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra przeznaczona dla wielbicieli cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Mnóstwo ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i niepowtarzalna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.