Niezależna gra karciana w uniwersum Terraformacji Marsa!
W czasach nieprzeciętnego dobrobytu i postępu ludzkości wreszcie jesteśmy gotowi, aby przekroczyć dotychczasowe granice i zbudować nowy dom pośród gwiazd. Mars to nie tylko nowy świat, który zapewni dom rosnącej populacji. To także pierwszy krok z wielu, które poprowadzą ludzkość w kierunku zastosowania potencjału całego wszechświata.
Ekspedycja Ares to nowa, dynamiczna i zupełnie niezależna gra w uniwersum Terraformacji Marsa, oparta o budowanie silnika produkcyjnego. W trakcie rozgrywki uczestnicy kierują międzyplanetarnymi korporacjami i dążą do tego, by zamienić Marsa w nadającą się do zamieszkania, dochodową planetę. Robią to, inwestując w karty projektów, które bezpośrednio albo pośrednio przyczynią się do terraformowania planety. Aby wygrać, gracze starają się osiągnąć wysoki współczynnik terraformacji i zgromadzić jak najwięcej punktów zwycięstwa.
Na czym to polega?
Rozgrywka przebiega w rundach. W każdej z nich gracze wybierają po 1 z 5 faz, co wpływa na to, jakie działania będą dostępne w danej rundzie. Oznacza to, że każda runda jest inna. Może obejmować zagrywanie nowych kart projektów, wykonywanie akcji standardowych i akcji związanych z projektami, generowanie dochodu i zasobów czy badania, które pozwalają dobrać więcej kart projektów. Żeby przyśpieszyć rozgrywkę, gracze powinni rozpatrywać poszczególne fazy jednocześnie!
Na planszy znajdują się 3 tory: Poziomu tlenu, temperatury i współczynników terraformacji graczy oraz pola, na których umieszcza się wszystkie obszary oceanów - podczas rozgrywki są one odwracane na drugą stronę. Gra dobiega końca, gdy wszystkie wskaźniki osiągną maksymalny poziom. Wtedy życie na Marsie, choć może jeszcze nie będzie wygodne, stanie się realne!
Czym Ekspedycja Ares różni się od zwykłej Terraformacji Marsa?
- Plansza gry jest widocznie mniejsza i służy jedynie do śledzenia postępu wskaźników globalnych i aktualnego poziomu współczynnika terraformacji graczy. Nie umieszczamy na niej żadnych obszarów.
- Poszczególne kroki i fazy gracze rozpatrują równocześnie.
- Gdy któryś z wskaźników (temperatura, poziom tlenu, oceany) osiągnie maksymalną wartość, wszyscy gracze mogą jeszcze zdobywać WT, podnosząc ten wskaźnik, ale tylko w fazie, w której osiągnął maksymalną wartość.
- Gracze nie płacą za wzięcie kart projektów na rękę, mogą natomiast w dowolnym momencie odrzucać karty projektów z ręki,otrzymać za każdą z nich 3 M€.
- Stal i tytan nie są fizycznymi zasobami. Zamiast tego obniżają koszt zagrywania kart z określonymi symbolami kategorii. W grze nie ma zasobów energii ani obszarów miast.
- Niektóre karty produkcji są powiązane z liczbą symboli określonej kategorii - gracz aktualizuje adekwatny poziom produkcji na swojej planszy zawsze, gdy zagra kartę z danym symbolem (zamiast liczyć tylko symbole, które posiadał w chwili zagrywania karty produkcji).
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To zmodyfikowana wersja znanej, rozbudowanej planszówki. Znakomicie się sprawdzi jeśli nie macie czasu na długie rozgrywki, a jednak lubicie satysfakcję z budowania silnika produkcji i klimat kosmicznej ekspansji.
- To także znakomita propozycja wprowadzająca do uniwersum Terraformacji Marsa: ma mniej zasad do przyswojenia i pozwala zapoznać się z podstawowymi mechanizmami gry, symbolami, efektami kart.
- dzięki temu, iż uczestnicy jednocześnie rozpatrują poszczególne kroki i fazy, Ekspedycja Ares jest grą dynamiczną i pozbawioną przestojów i pozwala każdemu skupić się na budowaniu własnej strategii.
Zawartość pudełka:
- plansza
- 4 plansze graczy
- 244 karty
- 3 przekładki do kart
- Ponad 200 plastikowych kostek i widoczników
- 38 tekturowych żetonów i kafelków
- instrukcja
- przewodnik „prędki start"
uzupełniające dane:
- Autor: Sydney Engelstein, Jacob Fryxelius, Nick Little (I)
- Wydawca: Rebel
- Ilustracje: William Bricker, Isaac Fryxelius, Garrett Kaida, Jason D. Kingsley
- Wydanie: polskie
- liczba graczy: od 1 do 4 osób
- Zalecany wiek: od 14 lat
- Czas rozgrywki: ok. 60 min
- Opis w BGG: BoardGameGeek.com