Artykuł modelarski dedykowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Instrukcja obsługi w jęz. Polskim:
SCIĄGNIJ (Plik PDF 0,3MB)
(instrukcja ze strony wiki.gbbkolejka.pl)
Instrukcja obsługi:
SCIĄGNIJ (Plik PDF 3,6MB)
Wszystkie dekodery ZIMO mają następujące cechy:
PODSTAWOWE: - zakresy adresów: DCC 1-10239, adresy 1-127, Motorolla-Märklin 1-80, funkcyjne F0-F12 (do F20 dla dekodera z dźwiękiem)
- 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 albo 1024 wewnętrznych kroków prędkości
- programowalne wszystkie CV
- podtrzymanie zasilania w ciągu 1-2 sekund
- możliwość zamontowania uzupełniającego źródła podtrzymania zasilania
- automatyczna detekcja zasilania analogowego (DC) i możliwość sterowania
- automatyczna detekcja zasilania analogowego (AC Märklin)
- możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera
BEZPIECZEŃSTWO: - zabezpieczenie przeciw zwarciowe na wszystkich wyjściach
- zabezpieczenie przed przegrzaniem
- zabezpieczenie przed przeciążeniem
- zabezpieczenie wyjścia silnika przed przeciążeniem
- zabezpieczenie na wyższe napięcie, do 40 V (MX621), do 50 V (MX630, MX631, MX632, MX642), do 24 V (MX640, MX69, MX690)
- dekodery w wersji z kablami zabezpieczone w koszulce izolacyjnej (MX620, MX630, MX631, MX632, MX642)
STEROWANIE: - wysoka częstotliwość regulacji obrotów silnika od 20 do 40 kHz (MX621: 32 kHz)
- obsługa wszystkich rodzajów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), po dodaniu diody także silników AC
- obsługa starszych silników przez zmniejszenie częstotliwości regulacji obrotów
- obsługa silników C-Sinus w lokomotywach Märklin i Trix (wariant-C z 21-pinowym złączem)
- programowalna krzywa szybkości w 3 krokach, lub 28, zgodna z NMRA
- możliwa kontrola szybkości w km/h
- rożne tryby pracy, jazda manewrowa, hamowanie (aktywowane przez F3 i F4)
FUNKCJE: - pełne mapowanie funkcji zgodne z NMRA dla F0 - F12 i ponadto do F20
- przeróżne tryby pracy świateł, zaciemnienie, miganie
KONTROLA JAZDY: - ABC zatrzymywanie przed semaforem
- HLU zatrzymywanie płynne przed semaforem (ustawiane 5 progów prędkości)
- identyfikacja numeru pociągu
- ustawienie dwóch szybkości hamowania, powolne na pierwszym odcinku, silniejsze na drugim odcinku
- RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV itp. Zgodne z RailCom