• Producent:
  • Kategoria: Kolejki i akcesoria
Polski hobbystyczny miesięcznik wielbicieli kolei. Poświęcony kolejnictwu i modelarstwu kolejowemu, główne czasopismo tego typu w Polsce.
W numerze:
  • Nasz portret - Parowozy austro-węgierskich kolei wojskowych na PKP (2): Lokomotywy kolekcji 0i101 i Tr104
    Większość parowozów byłych austro-węgierskich kolei wojskowych została po zakończeniu I wojny światowej odziedziczona przez państwo polskie, dzieląc wraz z wybuchem następnej wojny szczególnie złożone koleje losu taboru PKP. Detale budowy oraz historię lokomotyw serii 0i101 i Tr104 pokazujemy na str. 14-23.
  • Historia kolei - Powiatowa kolej drugorzędna Ostrowo - Skalmierzyce w świetle akt z zasobu Archiwum Państwowego w Łodzi (1)
    Odcinek Ostrów Wlkp. - nowe Skalmierzyce to dziś tylko fragment pierwszorzędnej linii nr 14 Łódź Kaliska - Tuplice. Jego początki, sięgające końca XIX w., tę jednak samorządowa, drugorzędna linia eksploatowana przez spółkę Lenz 6 Co., gwarantująca połączenie pruskiej sieci kolejowej z drogowym przejściem granicznym Skalmierzyce, Szczypiorno. O jej budowie i eksploatowanym taborze piszemy na str. 24-31,
  • Kolej w świecie - Dania - klocki Lego i gumowy nos na wąskim torze
    Podróż miniatyrowymi kolejkami to atrakcja nie tylko dla dzieci. O takich duńskich kolejkach piszemy na stronach 32-35.
  • Wąskie tory - Kolej Parkowa w Cottbus 70-ecie kolei parkowej w Cottbus Lowa w Cottbus
    70 lat nieustannego funkcjonowania kolei parkowej jest godne podziwu. Nic dziwnego, że Kolej Parkowa w Cottbus swój jubileusz Świętowała z rozmachem. Na obchodach nie zabrakło też polskich akcentów: Towarzystwo Wyrzyska Kolej Powiatowa oddelegowała parowóz Lowa, a Kolej Parkowa Maltanka - wagon motorowy serii MBxc1-41.
    Ohistorii kolejki oraz polskim taborze biorącym udział w obchodach przeczytacie w artykułach na stronach 36-47.
  • Miejskie tory - Olsztyńska sieć tramwajowa wreszcie obszerniejsza
    Na pierwszą rozbudowę reaktywowanej w grudniu 2015 roku sieci tramwajowej w Olsztynie trzeba było poczekać aż osiem lat. Miastu nad Łyną przybyło 6,3 km toru podwójnego i dwie linie tramwajowe: 4 i 5. O ostatniej inwestycji na stronach 48-55 pisze obszernie Marcin Bobiński.
  • Oryginał i model - Wagony INTERREGIO kolei DB AG na polskich torach i ich modele (2)
    Na str. 56-59, w drugiej części artykułu omawiającego wagony kolei DB AG określane jako INTERREGIO, które w latach 90. Ub. Stulecia pojawiały się na polskich torach, demonstrujemy wagony 2 klasy serii Bimz?6*2, Bimz26*', Bimz26*9 i Bimdz?*83 i ich dwa modele marki Roco.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Kolejki i akcesoria