"Celem kolekcji „Co nowego się pojawiło?” jest z zasady doskonalenie u dzieci percepcji wzrokowej.
W teczce, którą czytelnik ma teraz przed sobą, znajduje się 15 zestawów do zabaw edukacyjnych z dzieckiem. Na kartonikach umieszczono kolorowe obrazki w izolacji. Na pierwszym kartoniku z zestawu jest jeden obrazek. Na każdym kolejnym pojawia się dodatkowy rysunek, aż do ośmiu rysunków na ostatnim kartoniku. Zadaniem dziecka jest ułożenie kartoników we właściwej kolejności i wyróznionie, który obrazek został dodany (czyli odpowiedzenie na tytułowe pytanie: „Co nowego się pojawiło?”).
Zestawy do pracy z uczniem posiadają różnorodny poziom trudności. Wpływają na niego równocześnie wybrane obrazki (niezwiązane ze sobą, pochodzące z jednej kategorii, niezwykle podobne), jak i ich odcienie (w kilku zestawach celowo użyto zbliżonych barw,w dodatku podnieść trudność zadania)."