Nowa opona CrossContact ATR uzupełnia portfolio opon Continental do aut rodzaju SUV i z napędem na cztery koła. W procesie projektowania inżynierowie Continental uwzględnili oczekiwania stawiane ogumieniu do tego typu pojazdów. Najważniejsze korzyści dla użytkowników opon Continental CrossContact ATR to:
zaawansowana mieszanka krzemionkowa gwarantuje korzystną przyczepność nawet na mokrej i kątowej lameli w klockach bieżnika, gwarantując szybsze odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni. W konsekwencji choćby na mokrej i śliskiej nawierzchni nowa opona Continental do aut 4x4 / SUV zapewnia bardzo korzystną przyczepność i bezpieczne cechy hamowania.
Bariera akustyczna - w postaci znikomych prętów pomiędzy blokami w ramieniu opony - ogranicza hałas opony / drogi z boku opony, dzięki czemu jazda jest cichsza.
Aby zapewnić prawidłową przyczepność w terenie, konstruktorzy opon wyposażyli CrossContact ATR w specjalne „zęby przyczepne” między rowkami i w otwartą rzeźbę bieżnika z dużą liczbą lameli. Taki wzór bieżnika zagwarantuje dodatkową przyczepność na swobodnych nawierzchniach.
w trakcie jazdy po bardziej nierównych, kamienistych torach szerokie bloki bieżnika i wytrzymała mieszanka gumy zapewniają dużą wytrzymałość na przecięcia i pęknięcia, a kamienie są prędko wyrzucane z rowków. W wyniku czego nowy CrossContact ATR umożliwia obszerny przebieg, nawet jeśli jest regularnie używany w terenie.
budowa ściany bocznej i ramienia nowej opony ma solidne przedłużenia klocków bieżnika wbite głęboko w ścianę boczną,chronić przed uszkodzeniami bocznymi. Istnieje jeszcze żebro ochronne, które broni felgę i oponę w sytuacji kontaktu z krawężnikiem albo przeszkodami w trudnym terenie.