Bezpieczna i przychylna dla środowiska:ContiEcoContact 5.Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność.
Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich składników składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy.
Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony powiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu.
Suma tych wszelkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.detale techniczne:• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.Połączenie wielu pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy.
Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są starannie dostosowane do wyodrębnionego celu.
Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach.
Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co zwykle negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem.
Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych.
obniża on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a poprzez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się wyraźnie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.• słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniachWzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach.
Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Żeby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach.
podczas kontaktu z nawierzchnią drogi prędko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.• Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony.
Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - posiadający pokaźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki wykonany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Skutkiem tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty wspaniale ze sobą współgrają.
Opona jest bardziej elastyczna w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.atuty:• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.• stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.