• Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 245
  • Wysokość profilu: 50
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks prędkości: Y
  • Indeks nośności: 100
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: G
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: A
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

skrajnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3

Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Gwarantuje ona, że samochód zachowuje korzystną przyczepność na drodze w trakcie jazdy z pokaźnymi prędkościami i przy realizowaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu solidnych sił. Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, by mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze unikalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, powiększając wytrzymałość na aquaplaning.

szczegóły techniczne

Nowość:

  • Asymetryczne żebra bieżnika.
  • Żebra bieżnika gwarantują krótszą drogę hamowania. Podczas hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Efektem jest krótka droga hamowania.
  • Asymetria zwiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Wykrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, powiększając jednocześnie precyzję kierowania.

atuty:

  • znaczna precyzja kierowania.
  • Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • wyśmienite zabezpieczenie przed aqualaningiem.

Zasada działania systemu SSR:

W przeciwieństwie do charakterystycznych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na usztywnionych, samonośnych bocznych ściankach. Uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi, a także felgą oraz zapobiegają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w sytuacji utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, przez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni, a także wagi samochodu.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie