Continental contiecocontact 5 ( 165/60 r15 81h xl ) Ocena produktu:

od 556,99 PLN

oszczędzasz do 18%

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 165
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R15
  • Indeks prędkości: H
  • Indeks nośności: 81
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska:ContiEcoContact 5.

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich komponentów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest konsekwencją odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zaimplementowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści powoduje, iż nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia.

szczegóły technologiczne:

• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest osiągalny - pod warunkiem, iż wszystkie elementy opony są starannie dobrane do wskazanego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z zasady negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani żeby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model najnowocześniejszych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Ogranicza on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się pokaźnie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

• słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

• Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - posiadający wyraźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki wytworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i obniżającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Konsekwencją tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy wyśmienicie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie marnotrawiąc przy tym prawidłowej charakterystyki prowadzenia.

zalety:

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.



Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie