od 482,00 PLN
oszczędzasz do 18%
Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich elementów składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest konsekwencją odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.
Bezpieczna i przychylna dla środowiska.
Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom istotnie niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są skrupulatnie dobrane do wyróznionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z zasady negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a poprzez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się widocznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.
optymalne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi błyskawicznie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający znaczne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zniżającego deformację w obrębie stopki.
Z kolei nową mieszankę zastosowano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Efektem tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty świetnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.
zalety
wykonana do samochodów klasy średniej i kompaktowych. perfekcyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o słusznych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony wykorzystane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.