Continental contiecocontact 5 ( 205/55 r17 91w mo ) (4019238754759)

chwilowy brak towaru

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks prędkości: W
  • Indeks nośności: 91
  • Typ pojazdu: osobowy
Bezpieczna i przychylna dla środowiska:ContiEcoContact 5.

Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich części składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest rezultatem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Wykorzystana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej jednostajną charakterystyką prowadzenia.

detale techniczne:

• Bezpieczna i przychylna dla środowiska.

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom niezwykle niski opór toczenia oraz bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie elementy opony są skrupulatnie dostosowane do wskazanego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność surowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego także w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Obniża on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a przez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się istotnie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem naturalnej opony.

• słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Żeby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. W trakcie kontaktu z nawierzchnią drogi momentalnie usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

• Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający widoczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki wytworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę zastosowano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości zastosowanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Konsekwencją tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty perfekcyjnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym prawidłowej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony:

• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.



Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie