Continental ContiEcoContact 5 205/60 R16 92 V Ocena produktu:

od 597,40 PLN

oszczędzasz do 5%

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks prędkości: V
  • Indeks nośności: 92
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 71 dB
  • Efektywność paliwowa: B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa
Bezpieczna i przychylna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich komponentów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest skutkiem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony rozszerza osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, że nowa opona Continental odznacza się ulepszonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.

detaly technologiczne

Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest realny - pod warunkiem, iż wszystkie części opony są precyzyjnie dopasowane do wskazanego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co przeważnie negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla producenta Continental byli zdeterminowani aby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model prekursorskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Ogranicza on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a przez to powiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się wyraźnie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi prędko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, by poziom bezpieczeństwa - posiadający widoczne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie pozostał obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Skutkiem tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne części idealnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie marnotrawiąc przy tym dobrej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • trafne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

produkowana do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. perfekcyjna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o stosownych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zmniejszyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie