• Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 205
  • Wysokość profilu: 60
  • Średnica osadzenia: R16
  • Indeks prędkości: W
  • Indeks nośności: 92
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 usuwa tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich komponentów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest wynikiem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony powiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika ulepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści powoduje, iż nowa opona Continental odznacza się lepszymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.

detaly techniczne

Bezpieczna i przychylna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, że nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia pozostał obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, iż wszystkie komponenty opony są skrupulatnie dopasowane do wyodrębnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność minimalistycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co na ogół negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani by rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która obniża opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zmniejsza on wewnętrzny ruch chemicznych elementów mieszanki a poprzez to zwiększa przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się widocznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi prędko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy prawidłowej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - mający widoczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki stworzony z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zmniejszającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę użyto w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne części genialnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym prawidłowej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

tworzona do samochodów klasy średniej i kompaktowych. świetna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Firma Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o stosownych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają ograniczyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie