Continental ContiEcoContact 5 215/55R17 94 V (4019238588637) Ocena produktu:

od 626,69 PLN

oszczędzasz do 21%

  • Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 215
  • Wysokość profilu: 55
  • Średnica osadzenia: R17
  • Indeks prędkości: V
  • Indeks nośności: 94
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: B
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: B
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, oszczędność paliwa
Bezpieczna i przyjazna dla środowiska: ContiEcoContact 5

Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 likwiduje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich części składowych opony. Pionierski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.

Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują w trakcie jazdy. Konflikt między oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Użyta mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony powiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika polepsza charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści powoduje, że nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.

szczegóły technologiczne

Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.

Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.

Połączenie wielu najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom stanowczo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie części opony są precyzyjnie dostosowane do wyszczególnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność minimalistycznców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.

Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.

Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla marki Continental byli zdeterminowani żeby rozwiązać ten problem. Dlatego również w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model innowacyjnych łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a poprzez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się widocznie ograniczyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem organicznej opony.

słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi szybko usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i powodują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.

Mniejsza utrata energii przy dobrej charakterystyce prowadzenia.

Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający pokaźne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i zniżającego deformację w obrębie stopki.

Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości zastosowanego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Konsekwencją tych działań jest powstanie prekursorskiej konstrukcji, w której poszczególne elementy świetnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej sprężysta w części ściany bocznej, nie tracąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.

mocne strony

  • Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa
  • Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym
  • słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach

wytworzona do samochodów klasy przeciętnej i kompaktowych. idealna do bezpiecznej i oszczędnej jazdy. Marka Continental proponuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o adekwatnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Zoptymalizowane opory toczenia pozwalają zniżyć zużycie paliwa. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. In. W modelach: Audi A3, BMW Series 3 i Peugeot 1007.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie