Bezpieczna i przychylna dla środowiska:ContiEcoContact 5.Połączenie krótkiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technologicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszystkich elementów składowych opony. Prekursorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.Opór toczenia jest efektem odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zaimplementowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony zwiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszelkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej zrównoważoną charakterystyką prowadzenia.szczegóły technologiczne:• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.Połączenie wielu pionierskich rozwiązań konstrukcyjnych powoduje, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 proponuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia i bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, iż dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, iż wszystkie elementy opony są precyzyjnie przypasowane do wyszczególnionego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani żeby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Obniża on wewnętrzny ruch chemicznych komponentów mieszanki a przez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki czemu udało się wyraźnie zniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem ekologicznej opony.• słuszne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniachWzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. By to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi ekspresowo usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.• Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia. Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, aby poziom bezpieczeństwa - mający wyraźne znaczenie dla prędkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmodyfikowany profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki temu masy opony. Konsekwencją tych działań jest powstanie pionierskiej konstrukcji, w której poszczególne komponenty rewelacyjnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie trwoniąc przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.zalety:• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.• stosowne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.