• Producent: Continental
  • Kategoria: Opony letnie
  • Szerokość przekroju: 245
  • Wysokość profilu: 45
  • Średnica osadzenia: R18
  • Indeks prędkości: Y
  • Indeks nośności: 96
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Efektywność paliwowa: F
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
  • Mocne strony: dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3

Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zagwarantuje ona, iż samochód zachowuje dobrą przyczepność na drodze w trakcie jazdy z znacznymi szybkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu solidnych sił.

Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 pozostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze nowe żebra bieżnika gwarantują niezwykłe osiągi w trakcie hamowania oraz precyzję kierowania. To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, rozszerzając niepodatność na aquaplaning.

szczegóły techniczne

Nowość:

  • Asymetryczne żebra bieżnika.
  • Żebra bieżnika zapewniają krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Wynikiem jest krótka droga hamowania.
  • Asymetria powiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów albo zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, zwiększając równocześnie precyzję kierowania.

mocne strony:

  • duża precyzja kierowania.
  • Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
  • perfekcyjne zabezpieczenie przed aqualaningiem.

Zasada działania systemu SSR:

W przeciwieństwie do standardowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach. Zapobiegają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi oraz felgą oraz uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w sytuacji utraty ciśnienia. Umocnione ścianki boczne opon SSR umożliwiają kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną prędkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony letnie