Goodyear EfficientGrip Performance to opony letnie klasy premium zaprojektowane do samochodów osobowych. W testach opon model EfficientGrip Performance chwalono za niskie zużycie paliwa i swoje parametry na suchej i mokrej nawierzchni i wyważone osiągi.
udoskonalone hamowanie na mokrej nawierzchni i niższe opory toczeniatechnika WearControl zagwarantuje adekwatną równowagę pomiędzy przyczepnością na mokrej nawierzchni a niskimi oporami toczenia, wydłużając czas eksploatacji opony.
Ocena A w kategorii "Przyczepności na mokrej nawierzchni"Najwyższa ocena realna do uzyskania w ramach klasyfikacji UE w odniesieniu do przyczepności na mokrej nawierzchni.
Pewna jazda dzięki krótszej drodze hamowaniatechnologia ActiveBraking ulepszony kontakt opony z podłożem, umożliwiając skrócenie drogi hamowania — choćby o dwa metry (8%) na mokrej i o 3% na suchej nawierzchni.
Mniejsze zużycie paliwaPrzy produkcji nowej mieszanki gumowej korzystamy z technice FuelSaving, aby zapewnić ograniczenie strat energii opony. Opory toczenia mniejsze o 18% oznaczają mniejsze zużycie paliwa i oszczędność dla użytkownika.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Firma buduje swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i skuteczności w branży.
firmę Goodyear rozpoznaje teraz niemal każdy kierowca. Co niebanalne, historia nazwy marki nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest jeszcze oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w świeże technologie i rozwój. Dzięki czemu lądownik Apollo 14 został zaopatrzony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z nieznacznej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.