Centralne rowki o płytszej głębokości powiększają sztywność pionową/poprzeczną bloku, by zapobiec jego deformacji i jeszcze bardziej ograniczyć zużycie energii. Dno rowka krawędzi opony o znacznym kącie zachowuje ciągłość jej bloku, osłabia ruchy bloków barkowych i ogranicza zużycie energii.
Dwustronna budowa rowka poprzecznego na profilu barka zapobiega nierównomiernemu zużyciu bieżnika i gwarantuje odpowiednią przyczepność. Cztery obwodowe rowki zwiększają skuteczność odprowadzania wody i gwarantują bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.
konstrukcja środkowego żebra poprawia jazdę na prostej drodze i cechy jezdne. Obwodowa budowa żebra na ramieniu bieżnika, z cienkimi lamelkami zamiast poprzecznych rowków, uniemożliwia rezonansowi rowków i zniża hałas generowany przez boczne rowki.
zastosowanie doskonałej, dyspergowanej krzemionki i unikatowych dodatków istotnie zmniejsza opór toczenia, a także rozszerza przyczepność na mokrej nawierzchni, dzięki zastosowaniu specyficznej, plastikowej gumy z technologią „modyfikacji końca łańcucha", która powiększa frakcję i oszczędność paliwa. Formuła oleju, pozbawiona silnie aromatycznych olejów ekstrakcyjnych (ang. HA oils), dla wszystkich rozmiarów opon jest zgodna z unijnymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska.