Współczynnik porowatości we wnętrzu i na zewnątrz wynosi optymalnie 38% i 34%, co poprawia efektywność odprowadzania wody oraz jazdę na mokrej nawierzchni. Dzięki szerszemu rowkowi obwodowemu, powierzchnia przekroju wewnętrznych/zewnętrznych rowków jest rozszerzona trafnie o 21,3% i 43,8% w porównaniu do klasycznego projektu opony.
Może to powiększyć jej objętość, a także poprawić gromadzenie i odprowadzanie wody. Zupełnie nowy profil i usztywniona budowa ścianki bocznej zwiększają sztywność opon. Ząbkowana ściana rowka obwodowego: szybkie i wydajne odprowadzanie wody dzięki rowkom obwodowym, a także redukcja hałasu powodowanego tarciem powietrza przepływającego między ścianami rowków.
w przypadku bocznego i zewnętrznego rowka wewnętrznego na barku bieżnika zaimplementowano fazowanie w celu zoptymalizowania kąta bocznych rowków i zmniejszenia hałasu toczenia opony, ulepszając sztywność bloków.