SSR - opona typu Run Flat dopasowana do jazdy po przebiciu
"Komfort i bezpieczeństwo w każdym calu"świetna ochrona przed aquaplaningiem i wysoki komfort jazdy.
znakomita wytrzymałość na aquaplaning.
Nowa opona Uniroyal RainSport 3 została zaopatrzona w bieżnik o strukturze wzorowanej na skórze rekina. Ten specjalny wariant bieżnika minimalizuje turbulencje wody i szybciej odprowadza ją z powierzchni opony. Oznacza to najwyższy poziom ochrony przed aquaplaningiem.
Krótka droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
wykorzystanie licznych krawędzi tnących bieżnika zapewnia nadzwyczajna przyczepność.
w efekcie skraca się droga hamowania równocześnie na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Niskie opory toczenia na każdym typu nawierzchni.
Bieżnik opony Uniroyal RainSport 3 zapewnia słuszne parametry w kontakcie z nawierzchnią, ograniczając straty energii powodowane tarciem.
skutkiem są niższe opory toczenia na każdej nawierzchni i wydłużone przebiegi.
Asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody.
Opracowaliśmy „asymetryczny bieżnik ze zoptymalizowanym przepływem wody", który łączy w sobie zalety koncepcji asymetrycznej i kierunkowej rzeźby, ale nie ma ich wad!
Bionika: najnowsze technologie uczą się od natury.
W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy sprawności opony RainSport 3, przyjrzeliśmy się bliżej strukturze powierzchni skóry rekina.
Funkcjonalność:
Przepływ wody po gładziutkiej powierzchni wywołuje turbulencję. Turbulencja wody za każdym razem powiększa opory przepływu.
Dzięki zaimplementowaniu struktury skóry rekina uzyskano przepływ wody prawie bez turbulencji.
użycie:
W oponie RainSport 3 struktura skóry rekina została zaimplementowana w kanałach obwodowych bieżnika:
Korzyści:
W oponie RainSport 3 wykorzystaliśmy efekt skóry rekina w celu szybszego usuwania wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji.
RainSport 3 zamontowana poprawnie na samochodzie:
Opona RainSport 3 wyposażona jest w zoptymalizowany pod katem odprowadzania wody asymetryczny wzór bieżnika, który różni się od wzoru kierunkowego.
w trakcie montażu opony należy zwrócić uwagę na oznaczenia na ścianie bocznej opony:
Aquaplaning - puste przestrzenie
Powierzchnia styku bieżnika z nawierzchnią to jedyny element łączący samochód z drogą. Wielkość powierzchni styku różni się kształtem w zależności od wielkości opony. Przy oponach do samochodów kompaktowych – ślad pozostawiany przez oponę – wygląda mniej więcej tak i jest w rozmiarze dłoni.
Najważniejszym czynnikiem w ochronie przed aquaplaningiem są wolne przestrzenie w styku z nawierzchnią, które pozwalają odprowadzać wodę. Ilość pustych przestrzeni uzależniona jest tylko od wymiaru rowków bieżnika.
Zasada funkcjonowania wolnych przestrzeni:
Im pokaźniejsza liczba wolnych przestrzeni, tym więcej wody może zostać odprowadzone, a ochrona przed aquaplaningiem jest produktywniejsza.
Poza wolnymi przestrzeniami, struktura bieżnika ma znaczący wpływ na sprawność ochrony przed aquaplaningiem. Podstawowa zasada funkcjonalności: im krótsza jest droga którą musi przebyć woda w celu jej usunięcia, tym produktywniejsza jest ochrona przed aquaplaningiem.
Dłuższe i bardziej strome rowki są efektywniejsze:
Długie i strome rowki bieżnika umieszczone na zewnętrznym barku opony RainExpert 3 zapewniają odprowadzanie wody do barku jak na dodatek do wielkiego hydrodynamicznego, asymetrycznego rowka znajdującego się w środkowej części opony.
równocześnie kierunek rotacji opony RainSport 3 nie wpływa na efektywność aquaplaningu.