Transalp 2 jest następczynią swej znakomitej poprzedniczki, przeznaczoną do samochodów dostawczych na sezon zimowy. Zaimplementowana mieszanka gumowa oraz gęsto umieszczone lamele perfekcyjne osiągi na mokrej nawierzchni oraz ubitym śniegu.
Bieżnik wyekwipowany jest w wystające kierunkowe klocki dające efekt gąsienicy, dodatkowa powłoka wzmacniająca przekłada się z kolei na powiększoną solidność. Wyeksploatowana opona to taka, której wskaźnik granicznego zużycia pokrywa się z powierzchnią bieżnika.
Brak możliwości prawidłowego wyważenia koła, a także nierównomierne zużycie opony także może świadczyć o niewidocznych uszkodzeniach opony, w dodatku wyraźnie pogarszających parametry jezdne pojazdu. Co więcej, nawet opona o głębokim bieżniku pasuje do utylizacji jeśli mieszanka, z której jest wytworzona pokryta jest siatką niewielkich pęknięć, świadczących o zestarzeniu i utracie atrybuty gumy.