Łożysko kulkowe 6203 ZZ NSK 17x40x12
Produkty NSK są wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z ruchem - nawet w najcięższych warunkach. Nasze wysoce staranne łożyska wałeczkowe i łożyska kulkowe sprawdzają się w turbinach wiatrowych i obrabiarkach, a nasze systemy liniowe są działają w liniach produkcyjnych, natomiast nasze produkty dla przemysłu motoryzacyjnego można znaleźć w pojazdach wielu wiodących producentów aut.
Japoński pionier branży łożyskowej
Łożyska stanowią kluczowe części poprawy skuteczności i bezusterkowości sprzętów, przyczyniając się do ograniczania strat energii. Są uważane za podstawę świata przemysłu i są wykorzystywane w bardzo wielu zróżnicowanych wykorzystaniach.
W 1916 roku NSK opracowała i wyprodukowała łożyska jako pierwsza producent w Japonii i od tego czasu nieprzerwanie wytwarzamy bezprecedensowe technologie i produkty. Poprzez prawie 100 lat prowadzenia działalności aktywnie przyczynialiśmy się do rozwoju przemysłu i ochrony środowiska na całym świecie. We wczesnych latach sześćdziesiątych skierowaliśmy naszą uwagę na zagranicę i do dnia dzisiejszego utworzyliśmy nasze placówki w ponad 30 krajach. Jesteśmy marką, która cieszy się zaufaniem na całym świecie, dostarczając swym klientom najwyższą jakość i osiągi.
Łożysko kulkowe proste jednorzędowe,
uszczelnienie dwustronne tłoczone stalową blaszką ochronną ( 2Z )
Łożysko o niskim poziomie szumu podczas pracy
najszczególniej rozpowszechnionymi łożyskami są łożyska kulkowe zwykłe jednorzędowe. Znamionują się one prostą konstrukcją, są niepodzielne i przystosowane do pracy przy obfitych szybkościach obrotowych, na dodatek zwykle nie wymagają intensywnego dozoru w zakresie eksploatacji.
W zależności od potrzeby, łożyska kulkowe zwykłe mogą być dostarczane w różnorodnych wykonaniach, np. Z luzami pomniejszonymi albo powiększonymi, z podwyższonymi klasami dokładności i ze specjalnymi koszykami dopasowanymi do pracy przy obszernych szybkościach obrotowych. Na dodatek łożyska kulkowe zwykłe są realizowane w wielu odmianach konstrukcyjnych.
Przykładem tego może być wykorzystanie łożysk z blaszkami ochronnymi rodzaju 2Z albo uszczelkami gumowymi rodzaju 2RS, czy z rowkiem na pierścieniu zewnętrznym typu N, służącym do ustalania łożyska w kierunku wzdłużnym w oprawie za pomocą pierścienia rodzaju R. Łożyska z dwiema blaszkami ochronnymi albo z dwiema uszczelkami gumowymi są napełnione przez producenta odpowiednią ilością smaru plastycznego, wystarczającą dla przeciętnych warunków pracy na cały okres eksploatacji.