• Producent:
  • Kategoria: Pozostała motoryzacja
PROSTOWNIK MIKROPROCESOROWY SAMOCHODOWY DO ŁADOWANIA AKUMULATORA 12/24V 10A MAR-POL

PROSTOWNIK MIKROPROCESOROWY 12V / 24V - 10A
kod produktu: M82510

Prostownik mikroprocesorowy producenta MAR-POL to prostownik z mikroprocesorowym systemem kontroli i sterowania w technice PWM (Pulse-Width Modulation) z możliwością ładowania akumulatorów 12V i 24V oraz możliwością wyboru niestandardowych typów napięć akumulatorów, który inteligentnie i konkretnie dobierze optymalne właściwości powodując, że rozładowany i zaniedbany akumulator zostanie zregenerowany.

Inteligentne sprawdzanie i polepszanie kondycji akumulatora odbywa się przez ciągły test systemu i przełączania ładowania w 4 inteligentnych trybach (Stałe napięcie; Stały prąd; Ładowanie prądem stałym; Ładowanie prądem zmiennym).

Ładowanie w trybie inteligentnym (SMART), nie potrzebuje uwagi użytkownika, gdyż wszystkie programy sterujące procesem ładowania akumulatora zostały zostały tak zaprojektowane żeby nie wymagały ingerencji użytkownika i dobrane do optymalnych rodzajów akumulatorów i ich znamionowych napięć w celu najdokładniejszego doprowadzenia ich do najkorzystniejszej kondycji.

PWM (Pulse-Width Modulation) – to metoda regulacji sygnału prądowego lub napięciowego, o stałej amplitudzie i częstotliwości, polegająca na zmianie wypełnienia sygnału. Układ PWM zasila urządzenie bezpośrednio albo przez filtr dolnoprzepustowy wygładzający zmiany natężenia prądu elektrycznego i napięcia.

Dzięki pokaźnemu wyświetlaczowi z procentowym wyznaczoniem naładowania akumulatora mamy możliwość uzupełniającej kontroli stanu akumulatora. Pokaźny wyświetlacz oznajmia o aktualnym prądzie, trybie ładowania jak i aktualnym napięciu akumulatora.

Wysoka efektywność ładowania przy pomocy zaawansowanego sterowania procesami ładowania umożliwia osiągnięcie skuteczności na poziomie 98%, co iż jest on istotnie udoskonalony od konwencjonalnych typów prostowników.

4 TRYBY PRACY:
  • Stałe napięcie: zastosowanie napięcia stałego do ładowania akumulatora sprawdzając czy prąd ładowania nie jest za wysoki obniżając go podczas cyklu.
  • Stały prąd: Oznacza, że napięcie akumulatora jest niższe aniżeli ustawione napięcie ładowarki, ale ładowarka będzie podtrzymywać stały prąd ładowania akumulatora.
  • Ładowanie prądem stałym: Kiedy napięcie akumulatora zbliża się do napięcia znamionowego i prąd ładowania jest już niski do ustawionego prądu, przełączy się w tryb doładowania pływającego (floating charge modulation). Oznacza to, iż akumulator jest naładowany, lecz jest sprawdzany ciągle pod względem spadków napięcia i doładowywany samoczynnie prądem zmiennym.
  • Ładowanie prądem zmiennym: Tryb będzie utrzymywać stan pełnego naładowania akumulatora.
7 FAZ ŁADOWANIA:

FAZA 1: DIAGNOSTYKA: analiza akumulatora, jego stanu naładowania i poprawności połączeń między akumulatorem i prostownikiem.
FAZA 2: ANALIZA: sprawdzenie czy akumulator nie jest uszkodzony i czy może przyjąć prąd ładowania - uniemożliwia ładowaniu uszkodzonego akumulatora.
FAZA 3: MIĘKKI START: jeśli akumulator nie jest uszkodzony inicjuje się ładowanie prądem o stosunkowo niskim natężeniu (ok 15%), stopniowo rozszerzając jego wartość.
FAZA 4: ŁADOWANIE zasadniczE: ładowanie prądem maksymalnym o stałym natężeniu o wartości dostosowywanej automatycznie w zależności od stanu naładowania akumulatora, do czasu osiągnięcia 80% naładowania akumulatora.
FAZA 5: ŁADOWANIE KOŃCOWE: ładowanie prądem o malejącym natężeniu i stałym napięciu do osiągnięcia 100% naładowania akumulatora.
FAZA 6: ANALIZA: trwający około 2 minut test naładowania akumulatora – jeśli po zatrzymaniu ładowania poziom naładowania akumulatora nie spada, proces ładowania zostaje zakończony.
FAZA 7: PULSOWANIE: monitorowanie napięcia akumulatora i utrzymywanie stosownego naładowania na poziomie 95-100% naładowania przez impulsy prądu ładowania.

zaimplementowanE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA:
  • Ochrona przeciwprzepięciowa - ochrona włącza się przy ustawieniu napięcia ładowania innego niż wykryty parametr.
  • Funkcja diagnostyki akumulatora - prostownik stale obserwuje stan akumulatora.
  • Zabezpieczenie przed przegrzaniem ładowarki: Kiedy temperatura ładowarki przekracza 150°C, ładowarka przestanie ładować. Kiedy temperatura zredukuje się do 80°C, lub wyłączy się prostownik na ok.10 min, po tym czasie można ładować akumulator ponownie.
  • Ochrona przed zwarciem: Kiedy wystąpi zwarcie w obwodzie nastąpi samoczynne zatrzymanie pracy. Objawi się to długim sygnałem dźwiękowym. Wystarczy podłączyć ładowarkę ponownie ulepszając założone zaciski, wtedy nastąpi ponowne samoczynnie ładowanie.
  • Ochrona przed odwrotnym podłączeniem: podczas, gdy zaciski (+/-) zostaną poprzez pomyłkę podłączone na odwrót, ładowarka zaalarmuje to w postaci przerywanych długich sygnałów dźwiękowych. Po korzystnym podłączeniu zacisków nastąpi ponowne ładowanie.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Pozostała motoryzacja