Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą pakiet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole.
W książce znajdują się:
• arkusze monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole (zawierające obszary i treści nauczania wykonywane w ramach zajęć edukacji przedszkolnej w odniesieniu do obowiązującej podstawy programowej i oczekiwane umiejętności i wiadomości dziecka kończącego edukację przedszkolną);
• analizy ilościowe i jakościowe wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem narzędzi procedur badawczych, czyli arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego (opracowanych w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego);
• diagnoza skali gotowości rozwoju dziecka, a także określenie stopnia opanowania danej umiejętności – podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkuszy monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;
• informacja o stopniu opanowania poprzez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.
Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka, a także określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: samodzielności, rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych i wydajności motorycznej.
Tytuł Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole Arkusz Autor Alicja Tanajewska,Renata Naprawa,Dorota Kołodziejska Wydawnictwo Harmonia EAN 9788371347351 ISBN 9788371347351 Kategoria Książki\Logopedia,Pedagogika,Dydaktyka liczba stron 128 Rok wydania 2014 Oprawa Miękka Wydanie 1