Artykuł modelarski przeznaczony dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, produkowany z polistyrenu, opakowanie nie zawiera farb, kleju i pędzli.
Pudełko zawiera zestaw ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania oraz kalkomanie i części do modelu.
Samolot, który być może lepiej aniżeli jakikolwiek inny wariant śmigłowca akcentuje możliwości współczesnego śmigłowca, potężny Boeing CH-47 Chinook służy już w wojsku od ponad sześćdziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miał zniknąć z światowego nieba.
typowa konfiguracja tandemowa z dwoma wirnikami tego helikoptera o wielkim udźwigu sprytnie przeciwdziała skutkom momentu obrotowego silnika, powodując, że każda z jego ogromnych stosów łopat wirnika obraca się w przeciwnych kierunkach, eliminując w ten sposób potrzebę wykorzystywania śmigieł ogonowych klasycznie kojarzonych z helikopterami.
Imponujący Chinook odbył swój pierwszy lot w 1961 roku i od tego czasu stał się jednym z najskuteczniejszych projektów samolotów ery powojennej, zdolnym do działania w niemal każdym środowisku, niezależnie od tego, jak niegościnny jest teren. Jest oczywiste, iż sprawiło to, iż Chinook jest nieoceniony w realizowaniu wielu ról, sprawnie radząc sobie z wieloma wykorzystaniami wojskowymi i cywilnymi.
Jako największy na świecie operator Chinook poza Stanami Zjednoczonymi, Królewskie Siły Powietrzne zamówiły w 1978 r. 33 takie gigantyczne pojazdy o pokaźnym udźwigu, a 18. Dywizjon dostąpił zaszczytu stania się pierwszą operacyjną jednostką Chinook w sierpniu 1981 r.
Te pierwsze helikoptery otrzymały oznaczenie HC.1 (Helicopter Cargo Mk.1) i ledwie weszły do służby, gdy wydarzenia po drugiej stronie świata wymagały ich pierwszego rozmieszczenia za granicą. Po argentyńskiej inwazji na Falklandy w kwietniu 1982 r. Pięć Chinooków RAF-u owinięto w pokrowce ochronne z PCV Driclad i załadowano na pokład zarekwirowanego kontenerowca Atlantic Conveyor.
Niestety, wszystkie helikoptery oprócz jednego zaginęły w wyniku ataku rakietowego Exocet na statek, a ocalały Chinook zyskał legendarny status w RAF-ie. Będąc już w służbie Królewskich Sił Powietrznych od ponad 42 lat, wydaje się, że najnowsze typy potężnego Chinooka będą służyć przez dużo lat.