• Producent:
  • Kategoria: Pozostałe modele do sklejania
Artykuł modelarski asygnowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, stworzony z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko mieści komplet ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania oraz kalkomanie i części do modelu.

Po dodaniu myśliwca Hawker Typhoon do wyposażenia RAF, Panzerwaffe poniósł ciężkie straty, a ruchy wojsk niemieckich stały się nieprzystępne. Ponieważ Typhoon był uzbrojony w 4 armaty i 8 rakiet, Niemieckie Dowództwo Wojskowe postawiło zapotrzebowanie na nowy samochód pancerny, który miał zastąpić przestarzałe Sd.Kfz 231 (8 - Rad) i Sd.Kfz 232 (8). - Rad), powinien być w stanie odeprzeć ataki z powietrza.
Nowy Sd.Kfz 234 został zaopatrzony w 20-mm działo KwK38 zamontowane w sześciokątnej wieży, umożliwiającej obrót o 360 stopni i korzystny pionowy łuk ognia (od - 4 do + 70 stopni). Zainstalowany w ten sam sposób w Sd.Kfz 222 i Sd.Kfz 250/9, okazał się wydajny w walce. Niska wieża była pokryta siatką i miała pancerz o grubości 14,5 mm po bokach i 30 mm z przodu. Na wieży, przesuniętej w lewo, zamontowano także karabin maszynowy MG 42 kal. 7,92 mm.
Niemniej Sd.Kfz 234/1 (jak klasyfikowano nowy samochód) był asygnowany z reguły do celów rozpoznawczych, został wyekwipowany w z tyłu wieży zamontowano dwie stacje bezprzewodowe (Fv. Ger 12SE80 i Fv. Ger "F"), a także 2-metrową antenę radiową.
Seryjną produkcję Sd.Kfz 234/1 rozpoczęto w czerwcu 1944 roku i zakończono był to dogodny moment, ponieważ na froncie zachodnim dominowały lotnictwo alianckie, a naloty brytyjskich i amerykańskich samolotów szturmowych trwały bezustannie.
Większość z 200 samolotów Sd.Kfz 234/1 wykonanych do początku 1945 roku została wysłana na front zachodni, gdzie walczyli w ostatnich bitwach II wojny światowej.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Pozostałe modele do sklejania