• Producent:
  • Kategoria: Pozostałe modele do sklejania
Artykuł modelarski dedykowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, wyprodukowany z polistyrenu, opakowanie nie posiada farb, kleju i pędzli.
Pudełko gromadzi pakiet ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania, a także kalkomanie i części do modelu.

Ponieważ zaprojektowany przez de Havilland dwupłatowiec Tiger Moth okazał się tak ważnym samolotem szkolnym dla pilotów w trakcie II wojny światowej, nic dziwnego, iż ta sama producent miałaby coś do powiedzenia na temat produkcji jego następcy, gdy równocześnie RCAF, jak i Royal Air Force szukały uaktualnić swoje podstawowe możliwości szkolenia pilotów. By nadążyć za produkcją samolotów w czasie wojny i umożliwić szkolenie coraz pokaźniejszej liczby kanadyjskich lotników, de Havilland założył w Kanadzie zagraniczną spółkę zależną, de Havilland Aircraft Company of Canada. Po zakończeniu II wojny światowej firma rozpoczęła prace projektowe nad nowy samolot, mający zastąpić starzejące się Tiger Moths, które wciąż są w służbie RCAF. Dwumiejscowy jednopłat w tandemie, nowy trenażer zawierał mnóstwo ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika, lecz podzielał sporo z jego filozofii projektowania, ponieważ miał być zarówno prosty w utrzymaniu, jak i stosunkowo wyrozumiały w lataniu – te samoloty musiały być w powietrzu, jako pierwszy rodzaj samolotu zaprojektowany i zbudowany poprzez de Havilland Canada, pierwszy wiewiórka wzbił się w powietrze w maju 1946 r. I niemal natychmiast zyskał zainteresowanie wojska. W kwietniu 1948 r. Królewskie Kanadyjskie Siły Powietrzne miały odebrali swojego pierwszego wiewiórki, lecz nie tylko oni podziwiali atrybuty tego wyjątkowo sprawnego samolotu. Zdecydowana większość wyprodukowanych 1283 wiewiórek de Havilland byłaby wytwarzana na licencji w sporej Brytanii, w fabrykach w Hatfield i Chester, a około 735 z nich trafiło do służby w Królewskich Siłach Powietrznych, ponownie jako bezpośredni zamiennik czcigodnego stara Tygrysia Ćma. W służbie RAF maszyny zbudowane przez Brytyjczyków były znane jako de Havilland Chipmunk Mk.10 i miały zapewniać podstawowe wsparcie szkolenia lotniczego wielu tysiącom przyszłych lotników wojskowych, a także zapewniać możliwości zdobywania doświadczenia lotniczego dla wielu innych w ramach Organizacja University Air Squadron. Pomimo kanadyjskiej konstrukcji, Chipmunk stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych samolotów Królewskich Sił Powietrznych powojennej ery i cieszył się karierą wojskową, która rozpoczęła się na początku lat 50. I trwa do dziś. Lot Pamięci Bitwy o Anglię nadal regularnie obsługuje dwie wiewiórki, zapewniając szkolenie walutowe załogom przydzielonym do latania historycznymi „końcówkami" jednostki i umożliwiając załogom rozpoznanie nowych miejsc wystawowych przed ich pojawieniem się na pokazie. W innych sytuacjach samolot może być używany do dostarczania zastępczej załogi albo części zamiennych, podczas gdy Spitfire'y i Hurricane'y są wystawione na pokaz w trakcie sezonu Airshow. Te dwie wiewiórki sprawiły, że samolot musi być dzisiaj uważany za jeden z najdłużej służących typów w historii Royal Air Force. Z tak imponującym rodowodem wojskowym jak ten, warto w dodatku zauważyć, iż wiewiórka stała się jedną z najpopularniejsze typy samolotów w programie lotnictwa cywilnego i szacuje się, iż na całym świecie w stanie zdatnym do lotu nadal znajduje się ponad 300 samolotów. Czasami niesłusznie określany jako „Spitfire biednego człowieka", wiewiórka z pewnością dzisiaj musi być uważana za samolot historyczny sam w sobie i taki, który nadal skuteczność swojej konstrukcji. Samoloty, które wcześniej służyły w RAF, Army Air Corps, Royal Navy i kilka zespołów pokazowych RAF, nie brakuje ciekawych schematów, w których możesz zaprezentować swoją Wiewiórkę, jeśli masz szczęście ją mieć, nie wspominając fakt, że samolot byłby dodatkowo obsługiwany przez kilka zagranicznych sił powietrznych na całym świecie. Jako samolot szkoleniowy, oczywiste jest, iż więcej osób miałoby doświadczenie z de Havilland Chipmunk w przeciwieństwie do bardziej atrakcyjnych typów samolotów z pierwszej linii, które są tak popularny wśród fanów, jednak możliwość latania jednym z tych historycznych samolotów sprawia, że ​​nadal raduje się on wielką sympatią równocześnie poprzez właścicieli, jak i sympatyków. Co ważne, wiewiórka nadal spełnia rolę, do której został pierwotnie zaprojektowany w trakcie pierwszego lotu 74 lata temu, zapewniając podstawowe szkolenie latania i pozwalając ludziom po raz pierwszy odczuć dreszczyku emocji.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Pozostałe modele do sklejania