Artykuł modelarski asygnowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, wyprodukowany z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko mieści komplet ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania, a także kalkomanie i części do modelu.
Latem 1916 roku na niebie nad frontem zachodnim niemieccy piloci spotkali nowy brytyjski myśliwiec, Sopwith Triplane. Nowy samolot miał idealne osiągi; 10 Dywizjon RNAS odebrał 87 niemieckich samolotów w ciągu 4 miesięcy, inne jednostki na dodatek odniosły obfite sukcesy.
Niemiecki Idflieg zaniepokoił się sytuacją. Na początku decyzja była prosta: zrobić kopię Triplane, tak jak to zrobiono wcześniej w sytuacji Morane i Nieuport. Jednak producent Fokker Flugzeugwerke, na której czele stoi Anthony Fokker, opracowała własny trójpłatowiec w oparciu o badania trójpłatowca Sopwith.
Po wielu udanych lotach testowych, które potwierdziły wysoki poziom osiągów nowego samolotu (zwłaszcza zwrotność), producent rozpoczęła zbudowanie kilku samolotów przedprodukcyjnych. Samoloty te trafiały do luksusowych jednostek myśliwskich na użytek najsłynniejszych asów. W czerwcu 1917 roku pierwsze dwa samoloty o numerach seryjnych F.I 102/17 i F.I 103/17 podano Jagdgeshwaderowi I, popularnemu „ Latający Cyrk”, na którego czele stał Manfred Von Richthofen (Pour le Merite, do tego czasu 59 zwycięstw). Richthofen otrzymał samolot o numerze 102/17, kolejny został dostarczony do Jasta 10, a inny sławny pilot, Werner Voss (do tego czasu 38 zwycięstw, Pour le Merite) poleciał 103/17.
lecz służba bojowa obu przed- samolot produkcyjny był niedługi. Von Richthofen odniósł dwa zwycięstwa na 102/17, inny pilot, Kurt Wolff, który został zestrzelony w walce z Camelami z 10 Sqn RNAS 15 września, później latał tym samolotem.
Werner Voss odniósł 10 zwycięstw swoim ostateczne zwycięstwo 23 września, kiedy zestrzelił brytyjski DH4. Tego samego dnia Voss zginął w walce z siedmioma samolotami SE5A z 56. Dywizjonu RFC.
W tym czasie producent Fokker rozpoczęła seryjną produkcję nowego samolotu. Zgodnie z niemieckim systemem klasyfikacji samolot otrzymał oficjalną nazwę Dr.I (Dreidecker – trójpłatowiec).
Wkrótce samolot ten przeszedł do historii świata jako symbol I wojny światowej.