• Producent:
  • Kategoria: Pozostałe modele do sklejania
Artykuł modelarski asygnowany dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, wyprodukowany z polistyrenu, opakowanie nie gromadzi farb, kleju i pędzli.
Pudełko mieści komplet ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania, a także kalkomanie i części do modelu.

Latem 1916 roku na niebie nad frontem zachodnim niemieccy piloci spotkali nowy brytyjski myśliwiec, Sopwith Triplane. Nowy samolot miał idealne osiągi; 10 Dywizjon RNAS odebrał 87 niemieckich samolotów w ciągu 4 miesięcy, inne jednostki na dodatek odniosły obfite sukcesy.
Niemiecki Idflieg zaniepokoił się sytuacją. Na początku decyzja była prosta: zrobić kopię Triplane, tak jak to zrobiono wcześniej w sytuacji Morane i Nieuport. Jednak producent Fokker Flugzeugwerke, na której czele stoi Anthony Fokker, opracowała własny trójpłatowiec w oparciu o badania trójpłatowca Sopwith.
Po wielu udanych lotach testowych, które potwierdziły wysoki poziom osiągów nowego samolotu (zwłaszcza zwrotność), producent rozpoczęła zbudowanie kilku samolotów przedprodukcyjnych. Samoloty te trafiały do ​​luksusowych jednostek myśliwskich na użytek najsłynniejszych asów. W czerwcu 1917 roku pierwsze dwa samoloty o numerach seryjnych F.I 102/17 i F.I 103/17 podano Jagdgeshwaderowi I, popularnemu „ Latający Cyrk”, na którego czele stał Manfred Von Richthofen (Pour le Merite, do tego czasu 59 zwycięstw). Richthofen otrzymał samolot o numerze 102/17, kolejny został dostarczony do Jasta 10, a inny sławny pilot, Werner Voss (do tego czasu 38 zwycięstw, Pour le Merite) poleciał 103/17.
lecz służba bojowa obu przed- samolot produkcyjny był niedługi. Von Richthofen odniósł dwa zwycięstwa na 102/17, inny pilot, Kurt Wolff, który został zestrzelony w walce z Camelami z 10 Sqn RNAS 15 września, później latał tym samolotem.
Werner Voss odniósł 10 zwycięstw swoim ostateczne zwycięstwo 23 września, kiedy zestrzelił brytyjski DH4. Tego samego dnia Voss zginął w walce z siedmioma samolotami SE5A z 56. Dywizjonu RFC.
W tym czasie producent Fokker rozpoczęła seryjną produkcję nowego samolotu. Zgodnie z niemieckim systemem klasyfikacji samolot otrzymał oficjalną nazwę Dr.I (Dreidecker – trójpłatowiec).
Wkrótce samolot ten przeszedł do historii świata jako symbol I wojny światowej.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Pozostałe modele do sklejania