Artykuł modelarski przeznaczony dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, wytworzony z polistyrenu, opakowanie nie posiada farb, kleju i pędzli.
Pudełko gromadzi zestaw ramek z częściami, obrazkową instrukcję konstrukcji z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.
producent Pfalz Flugzeugwerke GmbH w Speyer am Rhein została założona w 1913 roku przez braci Eversbusch. Pod koniec tego samego roku firma otrzymała zgodę Societe Anonyme des Airoplanes Morane Saulnier na skompletowanie samolotów Morane L (Parasol) i Morane H, które weszły na wojnę później jako Pfalz A.I i Pfalz E.I- stosownie E.V.
Na początku 1917 roku inżynier Rudolf Gehringer, który wcześniej pracował w Freiedrichshafen, dołączył do marki Pfalz. W kwietniu Pfalz otrzymał zamówienie na 100 licencjonowanych myśliwców Roland D.II. Gehringer przestudiował główne wady Rolanda D.II i opracował własny projekt, który później otrzymał oznaczenie Pfalz D.III.
Nowy myśliwiec wykazał się prawidłowymi osiągami w lotach próbnych, a firma Pfalz zaproponowała zbudowanie 70 samolotów w ramach kontraktu z firmą Roland. W tym czasie Roland D.IIa był przestarzały i Idflieg zgodził się przyjąć D.III od kompanii Pfalz.
Pierwsze myśliwce D.III dotarły na front w lipcu 1917 roku i wkrótce zamówienie rozszerzono do 370 samolotów. Piloci zgłosili, iż D.III miał nadzwyczajną zwrotność, widoczność, dobre wznoszenie i szybkość. Jednak umiejscowienie działa w kadłubie nie przypadło pilotom do gustu i piloci zalecili zainstalowanie broni nad silnikiem (na wysokości oczu).
Ogółem Pfalz D.III był nieprzeciętnym samolotem jak na swoje czasy. Kompania Pfalz, która otrzymała wstępne, korzystne wieści o nowym myśliwcu bezpośrednio z frontu, natychmiast rozpoczęła prace nad D.III. W okresie od kwietnia do października 1917 roku zbudowano 260 samolotów tego typu; 1 listopada nowy D.IIIa przybył na front.mnóstwo D.III nadal było w służbie; niektóre z nich widywano na froncie aż do jesieni 1918 r., ostatni zezłomowano w październiku 1918 r.
Wielu odnoszących sukcesy pilotów, z których niektórzy byli popularnymi asami, latało na Pfalz D.III: Werner Voss (48 zwycięstw, Pour Le Merite), Emil Thuy (35 zwycięstw, Pour Le Merite), Hans Klein (22 zwycięstwa, Pour Le Merite) i inni.