Artykuł modelarski przeznaczony dla osób powyżej 8 roku życia.
Model do sklejania, stworzony z polistyrenu, opakowanie nie posiada farb, kleju i pędzli.
Pudełko mieści zestaw ramek z częściami, obrazkową instrukcję montażu z kolorystyką malowania i kalkomanie i części do modelu.
Topol-M ma udoskonalony pocisk, podobny do poprzedniego Topol. Główną różnicą w stosunku do poprzedniego pocisku jest sposób, w jaki pokonuje on systemy obrony powietrznej i przeciwrakietowej wroga. Pocisk ten manewruje podczas lotu. Przenosi także aktywne i pasywne wabiki. Szacuje się, że rakieta ta ma 60–65% szans na przebicie obrony.
mobilny pojazd drogowy Topol-M TEL oparty jest na białoruskim podwoziu MZKT-79221 (wcześniej znanym jako MAZ-7922) 16x16 o znacznej mobilności. To podwozie zostało specjalnie zaprojektowane dla tego międzykontynentalnego pocisku rakietowego. Jest podobny w konstrukcji do MAZ-7917, który był używany jako TEL w pocisku Topol, lecz ma osiem osi zamiast siedmiu. Pierwsze trzy i ostatnie trzy osie są sterowane. Zatem pojazd ten jest nad wyraz zwrotny jak na swoje rozmiary. Ma także prawidłową mobilność przełajową. Pojazd TEL obsługiwany jest przez trzyosobową załogę. Przenośna wyrzutnia Topol-M ma autonomiczność na drogach do 500 km. Zezwala na niezauważone działanie pojazdu na obszarze odpowiadającym nieznacznemu krajowi europejskiemu.
Drogowe mobilne międzykontynentalne rakiety balistyczne są trudniejsze do wykrycia i trafienia. Ma szerokie prawdopodobieństwo przeżycia pierwszego uderzenia, gdy kraj zostanie zaatakowany. Po osiągnięciu stanu najwyższej gotowości Topol może opuścić swoją bazę i działać w odległych obszarach leśnych,rozszerzyć swoją przeżywalność.