• Producent: Victron Energy
  • Kategoria: Pozostałe żeglarstwo

Inteligentne monitorowanie akumulatorów — blokada niepożądanego przełączania


Niektóre przełączniki akumulatorów (zwane też przekaźnikami sterowanymi napięciem albo przekaźnikami
rozdziału ładowania) odłączają akumulator w trakcie krótkotrwałego obciążenia prądem o wielkim natężeniu. Może
również wystąpić sytuacja, w której przełącznik akumulatorów nie skonsoliduje rozładowanego zestawu akumulatorów
o dużej obszerności, ponieważ po jego podłączeniu napięcie prądu stałego spadnie natychmiast poniżej wartości
odłączenia.


Oprogramowanie Cyrix-ct 12/24 umożliwia nie tylko łączenie i odłączanie akumulatorów zależnie od ich napięcia i przy
stałym opóźnieniu. Przełącznik Cyrix-ct 12/24 obserwuje ogólny kierunek (wzrost albo spadek napięcia) i przywraca
poprzednie działanie tylko wtedy, jeśli kierunek zmienił się na przeciwny w pewnym okresie. Opóźnienie zależy od odchyłki
napięcia od trendu.

Długie śruby pozwalają na podłączenie kilku przewodów zasilania
Cyrix 12/24-120: 13 mm (M6) Cyrix 12/24-230: 16 mm (M8)

Brak spadków napięcia


Przełączniki akumulatorów Cyrix stanowią nieprzeciętną alternatywę dla odłączników diodowych. Ich główną cechą jest
ergonomiczny brak strat napięcia, co sprawia, iż napięcie wyjściowe alternatorów lub ładowarek nie wymaga powiększania.


Ustawienie priorytetu akumulatora rozruchowego


W standardowej konfiguracji alternator jest podłączony bezpośrednio do akumulatora rozruchowego. Akumulator
pomocniczy, ewentualnie akumulator silnika dziobowego i inne akumulatory, są podłączone do akumulatora
rozruchowego przełącznikami Cyrix. Gdy przełącznik Cyrix wykryje, że akumulator rozruchowy osiągnął napięcie
łączenia, włączy się, umożliwiając równoległe ładowanie innych akumulatorów.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Pozostałe żeglarstwo