• Producent:
  • Kategoria: Prawo, akty prawne
  • ISBN: 9788381282826
  • Oprawa: miękka
Celem publikacji jest przekazanie w transparentny sposób zasad udostępniania informacji publicznej w instytucjach kultury. Procedura udostępnienia danych na wniosek przedstawiona została w formule,,krok po kroku" jako cykl, który produktywne złożenie wniosku przez ocenę, czy wnioskowana informacja ma charakter publiczny, i czy nie zachodzą przesłanki odmowy udostępnienia danych publicznej aż po wymaganą formę udostępnienia albo treść decyzji o odmowie udostępnienia informacji. Poprzez to publikacja spełnia wszelkie walory przewodnika dla pracowników kultury, osób zajmujących się organizowaniem wydarzeń kulturalnych we współpracy z instytucjami kultury i urzędników i prawników świadczących obsługę tego typu instytucji. W jej pierwszych rozdziałach, przy uwzględnieniu bogatego orzecznictwa sądowego, przedstawiono specyfikę i odrębność instytucji kultury od organizatora instytucji kultury w postępowaniu o udostępnienie danych publicznej. W kolejnym rozdziałach Czytelnik otrzymuje dane, które zezwalają na pracownikom instytucji kultury odróżnienie danych niepublicznej od danych publicznej przy uwzględnieniu charakterystycznych informacji, których dysponentem jest instytucja kultury a które często są przedmiotem wniosków o udostępnienie danych (np. Umowy z artystami, umowy na reemisję, zapis dzieła itd.). Liczne przykłady potężnych danych publicznych, obrazują różnorodność omawianego zagadnienia. W sposób szczególny zwrócono uwagę na czynności formalne, jakie powinny zostać podjęte celem zabezpieczenia interesów takiej instytucji w sytuacji późniejszego kwestionowania sposobu rozpoznania wniosku dostępowego przed organem odwoławczym albo sądem administracyjnym. Poruszono także temat konsekwencji prawnych pochopnego udostępnienia informacji w przypadku zakwestionowania takiego udostępnienia poprzez podmiot współpracujący z instytucją kultury, np. Przez przedsiębiorcę wykonującego usługi na rzecz takiej instytucji. Pewnym problemem w kontekście udzielania danych publicznej w instytucji kultury jest problematyka danych osobowych. Może się bowiem okazać, iż instytucja kultury będzie musiała - udzielając informacji publicznej - rozstrzygnąć problem zbiegu i sprzeczności dwóch aktów prawnych - ustawy o dostępie do danych publicznej i RODO. Autorzy publikacji dokonali szczegółowej analizy postępowań w sytuacjach obejmujących zakresem oba akty prawne. Dopełnieniem całej publikacji są wzory dokumentów, wśród których znajdują się m.in. Wzory decyzji odmawiających udostępnienia czy odpowiedzi instytucji kultury na skargę osoby wnioskującej o udostępnienie informacji. Całość publikacji oparta będzie na kluczowym orzecznictwie sądów administracyjnych i powszechnych dotyczących udostępniania informacji w powyższym zakresie. Dzięki tej publikacji Czytelnik otrzyma odpowiedzi na m.in. Następujące pytania: Jakie informacje w działalności instytucji kultury są jednocześnie informacjami publicznymi$1 Czy umowa z artystą jest nośnikiem informacji publicznej$2 Czy instytucja kultury może sama wystąpić z wnioskiem o dane publiczną$3 Jak zabezpieczyć umowę zawieraną poprzez instytucję kultury przed jej udostępnieniem w przyszłości w trybie dostępu do informacji publicznej$4 W jaki sposób odróżnić udostępnienie danych publicznej od udostępnienia celem ponownego zastosowania danych sektora publicznego$5 Kiedy instytucja kultury ma prawo przy rozpatrywaniu wniosku użyć kodeks postępowania administracyjnego$6 W jaki sposób poprawnie sformułować wezwanie do wykazania istnienia stanowczo uzasadnionego interesu publicznego przemawiającego za udostępnieniem danych$7 Jakie części powinna zawierać decyzja instytucji kultury o odmowie dostępu do informacji$8 W jaki sposób obciążyć wnioskodawcę kosztami związanymi z udostępnieniem danych przez instytucje kultury$9 W jaki sposób instytucja kultury może,,bronić się" w sytuacji skierowania przeciwko niej skargi do sądu administracyjnego (skargi na bezczynność albo skargi na decyzję odmawiającą dostępu do danych)$10 Czy instytucja kultury ma obowiązek prowadzić odrębną stronę przedmiotową BIP$11 kupując niniejszą książkę, dostają Państwo: precyzyjne wyszczególnionie jakie dane są, a jaki nie mogą być uwielbiane za dane publiczne w instytucji kultury, funkcjonalne przedstawienie trudnych, prawniczych kwestii związanych z informacją publiczną, konkretne rozwiązania, jak postępować w sytuacji poszczególnych wniosków o dostęp do informacji, poręczne omówienie wniosków w sprawach o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego i szczegółowe wyjaśnienie, co - w instytucji kultury - należy uznać za informację sektora publiczna, a co nie może być cenione za takie dane. Najważniejsze mocne strony prezentowanej książki, dzięki którym szybciej wykonają Państwo swoje obowiązki i rozwiążą problemy z interpretacją przepisów prawa to: omówienie nieprzystępnych prawniczych zagadnień w oparciu o autentyczne pytania do instytucji kultury, kompleksowe omówienie kluczowych zagadnień, skrupulatne i przezroczyste prezentowanie poszczególnych zagadnień, wyróżnienie w treści zagadnień ważnych i nowych, hipotetyczne przykłady progresywnań, uwzględnienie najnowszych zmian w prawie i orzecznictwie, a także autorskie wskazówki nowoczesnań, wynikające z wieloletniego doświadczenia w zakresie dostępu do danych i specyfiki działalności kulturalnej.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Prawo, akty prawne