Książka ma formę przewodnika kompleksowo przedstawiającego najważniejsze zagadnienia podatkowe, z którymi spotykają się krajowe i zagraniczne podmioty prowadzące działalność marketingową na polskim rynku.
W publikacji omówiono m.in.: pojęcia reklamy i reprezentacji na gruncie podatkowym, loterie promocyjne i konkursy, rozliczanie rabatów, bonów, sprzedaży premiowej i nieodpłatnych wydań, zmianę przepisów karnych w zakresie odpowiedzialności za wystawianie tzw.
pustych faktur, najnowsze zmiany w podatkach dochodowych dotyczące prezentowanej problematyki (m.in. Zwolnienie z PIT wypłaty nagród w konkursach), nowe regulacje prawne dotyczące opłaty reklamowej i ich funkcjonalną implementację, dokumentowanie wykonania usług marketingowych, opłatę reklamową od tablic i maszyn reklamowych, podatkowe ujęcie społecznej odpowiedzialności biznesu i sponsoringu, transgraniczne aspekty prowadzenia działalności marketingowej (w tym rozliczenie,,podatku u źródła", importu usług w VAT), z zasady spotykane problemy branży reklamowej związane z cenami transferowymi, prawem celnym i prawem karnym skarbowym.
Autorzy przybliżyli jeszcze stanowisko doktryny i najnowsze orzecznictwo sądów krajowych, a także interpretacje urzędowe organów administracji oraz orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Adresaci: Publikacja asygnowana jest dla doradców podatkowych, księgowych, radców prawnych i adwokatów zajmujących się motywem prawa podatkowego. Zainteresuje w dodatku pracowników organów administracji skarbowej, jednostek samorządu terytorialnego oraz sędziów sądów administracyjnych i przedstawicieli nauki.