Pierwszy polski podręcznik do Metod organizacji i zarządzania!Jedyna na rynku kompleksowa praca do obowiązkowego przedmiotu na kierunku: Zarządzanie i marketing.Książka koncentruje się w głównej mierze na:relacjach organizacji z otoczeniem,relacjach w strukturze organizacyjnej, relacjach w procesie pracy, relacjach społecznych, relacjach w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji,relacjach w procesie wprowadzania zmian.zalety podręcznika to:krystaliczna struktura wykładu i dostępny język,przykłady oparte na doświadczeniach polskich firm,obszerna ilość rysunków i tabeli ilustrujących przedstawiane zagadnienia,indeks rzeczowy i indeks nazwisk,bogata bibliografia.Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Są nimi: Wanda Błaszczyk, Grażyna Broniewska, Tomasz Czapla, Marek Firkowski, Maciej Malarski, Joanna Michalak, Zofia Mikołajczyk, Czesław Sikorski, Ilona Świątek-Barylska, Magdalena Zalewska.Opinie o książce:[...] Podręcznik stanowi kompendium wiedzy dotyczącej metod organizacji i zarządzania.
przedstawia w sposób kompleksowy i szczególnie kompetentny zagadnienia związane z poruszaną problematyką. Jest podręcznikiem akcentującym się na polskim rynku wydawniczym...(dr Piotr Wachowiak, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)[...] Sposób prezentowania treści jest nad wyraz klarowny i czytelny, co usprawnia korzystanie z książki.
Jest to kompendium wiedzy z zakresu instrumentarium zarządzania współczesnego menedżera...(dr hab. Agnieszka Sitko-Lutek, Uniwersytet im.