Zaprojektowany, by inspirować kreatywność LX100 łączy przetwornik Micro 4/3 z prędkim obiektywem 24mm Leica DC Vario-Summilux i trybem sterowania ręcznego. Proponuje on poziom kreatywnej kontroli, który najczęściej znaleźć można tylko w bardziej złożonych systemach aparatów. Niewiarygodny zakres dynamiki, poprawiona przezroczystość obrazu W samym sercu LX100 znajduje się 12,8-Mpix przetwornik MOS Micro 4/3 - ten sam wariant można znaleźć w bardziej złożonych systemach aparatów. Dzięki jego powierzchni, która jest siedem razy większa aniżeli w klasycznych aparatach kompaktowych, LX100 poprawił sprawność w słabym oświetleniu, nasycenie i uzyskiwanie efektu rozmytego tła. Większy przetwornik i asygnowany przełącznik formatu pozwala szybko wybrać rozmaite współczynniki proporcji - w tym 16:9 dla kompozycji szerokokątnych. Prędki, szerokokątny obiektyw Leica Z jednym z najszerszych obiektywów w aparatach o znacznej matrycy, LX100 z obiektywem 24-75mm Leica DC VARIO-Summilux oferuje większą elastyczność i kreatywność. Zakres F1,7-2,8 udoskonaloną pracę przy słabym oświetleniu i poprawioną redukcję rozmycia. Unikalna konstrukcja optyczna gwarantuje taką samą sprawność jak obiektyw aparatu systemowego, przy połowie długości ogniskowej. Dziewięć listków przysłony zagwarantuje większą płynność gradacji rozmycia tła. Ręczne sterowanie inspirowane klasycznym wzornictwem Środowisko kontroli analogowej oparte na ustalonej konstrukcji aparatu. LX100 dedykowany pierścień przysłony, pierścień ostrości, pokrętło czasu otwarcia migawki i kompensacji ekspozycji. Kontrola tych ustawień jest wygodna, intuicyjna i instynktowna. Z LX100 masz pokaźniejszą swobodę podejmowania prędkich, elastycznych decyzji twórczych z jeszcze obszerniejszą starannością. Wysoka rozdzielczość wizjera (LVF) dla dokładniejszych detali LX100 dysponuje wizjerem 2.764K wysokiej rozdzielczości. Zezwala na to większą kontrolę w trakcie kadrowania ujęć i wiąże manualną kontrolę ostrości z reakcją autofocusa w instynktowny i sprężysty sposób. Wizjer oferuje powiększenie trafne dla formatu 35mm. Intuicyjna kontrola ostrości Dla fotografowania w różnych środowiskach, LX100 wyposażony jest w szereg narzędzi, które pomogą Ci uchwycić wysokiej jakości, bogate obrazy. Korzystanie z funkcji wykrywania mikro kontrastu, funkcja Focus Peaking oferuje intuicyjne graficzne przedstawienie w czasie rzeczywistym obszarów ogniskowych. MF Assist zapewnia do 10-krotnego rozszerzenia obrazu o gwarantowanej wyraźności, a Pinpoint AF pozwalawyodrębnić określone punkty ogniskowe w warunkach słabego oświetlenia. Ciesz się bogactwem detali z wideo 4K LX100 nagrywa filmy w 4K. Rozdzielczość ta daje obszerniejszą krystaliczność, detalowość i głębię koloru uchwyconą u źródła oraz zezwala na pokaźniejszą sprężystość w trakcie edytowania. Techniki takie jak stabilizacja i obroty mogą być używane dla nagrań bez utraty jakości przy eksporcie do Full HD. Nagrywanie filmów z prędkością 30 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K umożliwia wyodrębnienie każdej z klatek jako obraz o rozdzielczości 8MP, więc nigdy nie przegapisz żadnego momentu. RAW: bogaty jak negatyw LX100 może robić zdjęcia w formacie RAW, zachowując je przy minimum przetwarzania. Dane o odcieniu i naświetleniu oraz meta informacje, pochodzą bezpośrednio z przetwornika MOS Micro 4/3, aby umożliwić większą sprężystość podczas odtwarzania i edycji zdjęć. Ręczny pierścień regulacji ostrości Użyj ostrości aby dodać wagi obrazom. Pierścień manualnej kontroli ostrości przystępne podejmowanie kreatywnych decyzji. Ręczne wspomaganie pozwala ekspresowo ocenić ostrość optyczną powiększając część swej kompilacji nawet do 10x. Eksperymentowanie z głębią ostrości może dodać charakteru i wyrazu twojej wyobraźni. LX100 proponuje niemało rozmaitych ustawień - w tym tryb analogowy (jednocześnie migawki i przysłony ustawionej na A), priorytet przysłony i migawki oraz pełną manualną kontrolę. Pokrętło korekcji ekspozycji za pomocą kontroli ekspozycji, można dokonać niedużych korekt w celu przypasowania nietypowych warunków oświetlenia, filtrów obiektywu, a choćby dla efektu celowo prześwietlić albo niedoświetlić fotografie.