Książka jest rewelacyjnym przykładem jakościowych badań zaangażowanych, zrealizowanych w konsekwentnie prowadzonej strategii metodologicznej, polegającej na wcześniejszym przyjęciu obecnego w nauce rozumienia podstawowej kategorii pojęciowej, jaką jest sukces. Autorki rewelacyjnie, na najwyższym poziomie profesjonalizmu, analizują współczesne koncepcje sukcesu, dostrzegając dynamiczny, procesowy charakter zachowań z nim związanych. Problematyzują fenomen współczesnego ojcostwa, jednocześnie na gruncie teorii jak i własnych badań prezentują nam czytelnikom, bogaty i skomplikowany świat ojców sprawujących po rozwodzie opiekę na dzieckiem. Pokazują przeróżne oblicza trudnego ojcostwa, pokazują jego liczne, subiektywnie nadawane znaczenia. Swymi społecznie zaangażowanymi badaniami wytwarzają innym szansę na emancypację. Pokazują, jak można sobie radzić z trudnościami, jak walczyć o ważne dla siebie wartości, jak osiągnąć sukces i jakie są jego koszty. Na rynku wydawniczym pojawia się więc książka ciekawa, pionierska, ważna, ukazująca zaangażowane badania pedagogiczne. [Z recenzji prof. Dr hab. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz]