• Producent: Difin
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788376419695
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Godlewska-Majkowska Hanna
  • Wydawnictwo: Difin
  • Ilość stron: 176
  • Rok wydania: 2013

Autorka demonstruje w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest dedykowana zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich oraz praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju oraz dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Tytuł Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej Autor Hanna Godlewska-Majkowska Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7641-972-5 Rok wydania 2013 ilość stron 279 Format mobi, epub Spis treści
Wstęp

Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna

1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji

Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne

2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli

Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa

3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako świeże wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw

Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw

4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm

Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie

5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Użycie wskaźników spektakularności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji

Zakończenie

Spis rysunków

Bibliografia

Aneks

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia