chwilowy brak towaru
Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. A jeśli tak, to rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Dzisiaj naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. „Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, by się sprzedało” – to model porażki.
Nic ci nie da szukanie udoskonalonych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń. Wychodząc z powyższych założeń, autor – uwielbiany konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej – prezentuje nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu lubianych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Po ujawnieniu i odrzuceniu mitów zaprezentowano świeże, często rewolucyjne teorie i praktyki dotyczące: -istoty marketingu, -komunikacji marketingowej, -zarządzania marką, -strategii marketingowych, -tworzenia relacji z nabywcami, -kariery w marketingu.
Adresaci Książka asygnowana jest dla wszelkich marketingowców, którzy chcąc osiągnąć sukces zawodowy i zapewnić prawdziwy rozwój swej firmie, dostrzegają szansę w odrzuceniu rutyny i starych, nieaktualnych rozwiązań.
O autorze Jacek Pogorzelski – właściciel i dyrektor zarządzający marki doradztwa marketingowego Prime Code. Konsultant w zakresie strategii marketingowej, zarządzania marką, a także doświadczeniem klienta.
Doświadczony brand manager i marketing manager. Wieloletni pracownik agencji reklamowej i międzynarodowych korporacji. Doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Wykładowca programów WEMBA Szkoły Głównej Handlowej, a także MBA The Carlson School of Management Uniwersytetu Minnesoty oraz certyfikowanych programów marketingowych The Chartered Institute of Marketing w Londynie.
Ekspert ministerstw i samorządów. Trener szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu. Autor książek: funkcjonalny marketing miast i regionów, producent na cztery sposoby, Mity marketingowe, Kod efektywności, (R)ewolucja marki, Pozycjonowanie i wielu artykułów na temat pozycjonowania, strategii marek i innych zagadnień marketingu strategicznego.
Współautor książki Wskaźniki marketingowe. Autor bloga o marketingu dostępnego pod adresem: http://jacekpogorzelski.pl.