Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technikach informacyjnych, a także zbiorach koniecznych danych w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych. Zasadniczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak firmy prowadzące działalność handlową powinny organizować i wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na praktyczne informacje rynkowe i marketingowe, aby podejmować korzystne decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach stabilnego rozwoju.
W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne posiadają szczególne wykorzystanie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy samoczynnej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany informacji, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta). Zastosowanie nowoczesnej technice informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności producenta handlowej.
Książka uwzględnia zapotrzebowania przeróżnych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych i operacyjnych. Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu oraz do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing oraz logistyka.
Tytuł Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach handlowych Autor Ireneusz P. Rutkowski Wydawnictwo PWE EAN 9788320824124 ISBN 9788320824124 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 320 Format 16.2x23.7x1.3 cm Rok wydania 2021 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.418 kg